Polis anmälningar

Jag har inte påstått att man ska känna det som att ingen tror på en.
Har själv anmält och det blev nedlagt direkt. (Vilket inte var oväntat då det hade gått lång tid).
Eftersom att lagarna inom området är bristfälliga så är det uppenbarligen ok för samhället att äckelgubbar och andra får gå fria. För de flesta som begår brott mot barn (och kvinnor) går fria.
T.ex så är det ingen preskriptionstid på mord längre men brott mot barn (förutom de allvarligaste sexualbrotten) preskriberas efter viss tid "för rättssäkerhetens skull". Då undrar man ju vems rättssäkerhet som åsyftas.
https://rise-sverige.se/nya-regler-for-preskriptionstid/
Jag tycker att det är omdömeslöst av dig att skriva som du gör i den här tråden och kommer inte att gå in i en diskussion med dig. Jag kan dock konstatera att du verkar dra väldigt förenklade och kanske felaktiga slutsatser baserat på några enstaka fakta.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
673
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 877
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 255
Senast: Gunnar
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 787
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp