Bukefalos 28 år!

Vad har ni för djur?

Sv: Vad har ni för djur?

Eh...förklara ...

jo hehe, min gamla tarantella gubbe Emilia har varit könsmogen ganska länge nu. Dom lever bara några månader efter könsmognaden...
Men än så länge går han omkring och inspekterar omgivningarna och det är jag glad för!

Var det någon som sa något om bilder? Varsågoda!:angel:
(Glöm inte att titta på bilderna i orginalstorlek...)
Emilia
DSC_0267.jpg

Lilleman (stor som en enkrona)
LilleManOktober2009.jpg

Plutten
plutten1oktober2009.jpg

Oskar
DSC_0253.jpg

Syrsa(hona)
DSC_0189.jpg

Miiko
vacker1September2009.jpg

Besparar er mjölmaskarna...eller? ;)
 
Sv: Vad har ni för djur?

KL

Det var ju lite farligt med den här tråden. Visade dottern och kommentaren blev: Vill också ha minigrisar! :love:

Och hädanefter så säger jag nej till det mesta, i alla fall burdjur :cool:

Håller med om att dessa trådar är farliga.
Jag förstår att din dotter vill ha minigrisar.
De är helt underbart knasiga och envisa. :D
Och inte bor dom i bur heller...:angel:
(Vi har några vuxna suggor samt två ungdjur till salu om du är intresserad. ;))
 
Sv: Vad har ni för djur?

.... tarantella gubbe Emilia ......

Emilia
DSC_0267.jpg


:rofl:

Får man fråga också varför en gubbe heter Emilia? ;)

...och huvva, spindlar skulle jag nog aldrig kunna ha, de är fancinerande (stavas?) och kan vara ganksa fina att titta på men det kryper på mig av dem...alldeles för många ben :o;) (ta inte illa upp ;))

Till min pv som gärna har både det ena o det andra som husdjur jag har lagt grundreglen att oavsett vad han tar in för djur i huset så måste det ha päls/fjädrar och 2 eller 4 ben (varken mer eller mindre!) :D
 
Sv: Vad har ni för djur?

Oj vad många djur vissa har..Jag har bara 2 katter och 2 marsvin just nu.Kommer sen även ha en delad häst.Är ju lite sugen på att skaffa mer djur men det får bli i framtiden.
 
Sv: Vad har ni för djur?

:rofl:

Får man fråga också varför en gubbe heter Emilia? ;)

...och huvva, spindlar skulle jag nog aldrig kunna ha, de är fancinerande (stavas?) och kan vara ganksa fina att titta på men det kryper på mig av dem...alldeles för många ben :o;) (ta inte illa upp ;))

Till min pv som gärna har både det ena o det andra som husdjur jag har lagt grundreglen att oavsett vad han tar in för djur i huset så måste det ha päls/fjädrar och 2 eller 4 ben (varken mer eller mindre!) :D

Det är för att arten heter brachypelma emilia och det är lite svårt att könsbestämma dom, så då blev det Emilia. Jag tycker det är ett jätte fint namn:D
Han har dessutom päls;)och hjälpte mig att komma över min spindelrädsla!
Nu tycker jag att dom är superhäfftiga men jag gullar ju inte med dom direkt.
 
Sv: Vad har ni för djur?

Jag brukar få höra att jag har ett zoo hemma :D Men jag älskar mina djur och skulle inte kunna leva utan dem :love:

För tillfället har vi:
- 2 egna Hästar och en som vi har hand om (alla varmblodstravare)
- 6 Hundar (dock så är bara två mina egna)
- 7 Katter (5 utekatter och 2 innekatter)
- 4 Grisar av rasen pigham (två avelsuggor och två kastrater som är mina egna. Mina kan sitt, ligg och nästan vacker klöv, jag tycker det är duktigt! :D:love:)
- 15 Höns och 4 tuppar
- 5 Marsvin (håller på lite smått med marsvinsavel)
- 1 Kanin
- 1 Dvärgpapegoja
- 1 Nymfkakadua
- Sen har min mor och hennes sambo 75 broilers ("slakthöns").

Tur att vi bor på en stor gård! :banana:
 
Sv: Vad har ni för djur?

Under åren (är 20 år nu) har vi haft ett flertal hamstrar, marsvin & kaniner (kaninungar i massor :love:). Och mormor har alltid haft hundar/katter som vi har passat och umgåts med som våra egna! :laugh:


Just nu har vi "bara" en häst och ett akvarium :D:d:love: Hästen är min och akvariumet är väl mest mammas och pappas intresse så sett! :)

Min lillasyster vill ha både katt och hund när hon gått ur skolan och jag tänker själv köpa mig en hund så småningom, kan även tänka mig en katt men då vill jag ha ett hus så att katten kan få sin frihet :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp