Vad har ni för julgardiner i år?

Mirre

Trådstartare
Behöver hitta nya till köket men tycker inte att jag hittar något bra. Var köper ni gardiner? Vill hitta vanliga kappor, inte roll up eller annat krångel. Bara en vanlig fin kappa
 
Behöver hitta nya till köket men tycker inte att jag hittar något bra. Var köper ni gardiner? Vill hitta vanliga kappor, inte roll up eller annat krångel. Bara en vanlig fin kappa
Nu är det svårt att tipsa om direkta gardiner eftersom vi har olika tycke och smak. Men jag slår ett slag för second-handbutiker, där finns ofta allt - från fjolårets moderna till 60-talsgardiner i bra kvalité :up:
 
I köket ska jag ha den här kappan. Hittad på secondhand för 25kr. Jag ville ha något lite lagomt diskret och hittade den här, fanns mycket att välja på i olika stilar.
I vardagsrummet vet jag inte riktigt vad det blir. Förmodligen röda spetsgardiner från Rusta(?) som jag haft förut. Om jag nu inte har några andra gardiner i samlingen som jag glömt sen tidigare år. 😅


20231108_152946.JPG
 
I köket har jag en vanlig enkel kappa som är gulguldfärgad med snöflingor och tomtar på tror jag. Köpt på second hand. Köpte längder i går på Rusta, röda tunna, som jag hängde upp i dag i rummet och vid balkongdörren ska jag nog ha panelgardiner med jultomtar på. Läste någonstans att panelgardiner är ute.. intresseklubben antecknar ;) Jag har dem till jul och tänker inte följa varje års trender bara för det :D
 
Jag kör mina panelgardiner som jag haft i flera år. Jag har 4 likadana julgardiner varav 2 hänger i vardagsrummet och 2 i köket med gröna tunna gardiner bredvid.
 

Bifogade filer

  • 20231119_183630.jpg
    20231119_183630.jpg
    167,5 KB · Visningar: 35
Jag har köpt alla mina på Gekås då jag vill ha med öljettringar och det fanns där, har julgardiner i alla fönster och det är några stycken
 
Vi har inte bestämt om vi ska ha några julgardiner och i så fall vilka, kanske gör vi så att vi köper rosa/grå/vita julstjärnor och har de rosa/grå/vita gardiner vi har :) Vi får se :). Är inte jättemycket för rött eller grönt och har köpt julduk och påslakan med rött och grönt, fast på grå botten, det kanske räcker tillsammans med ett par röda saker till.

Men, iallafall, jag har kikat runt lite och denna kappan tyckte jag var söt;
Den finns även i grått eller rött.
Eller vad vill du ha för stil?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231120-080957_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231120-080957_Samsung Internet.jpg
    115,6 KB · Visningar: 21
Jag ska ha samma röda längder med skridskoåkande jul-luveklädda kossor som jag haft i 20 år.

Blir lika glad varje år som jag sätter upp dem.
Och jag har förstås ett förkläde i samma tyg när jag julbakar och julstökar i köket.

Blev jätteglad när sambon hittade det på en marknad och köpte det till mig.❤️
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 586
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
584
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
31
· Visningar
2 263
Senast: Rugge
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp