Bukefalos 28 år!

Vad har ni för katter?

E

ellis__

Tänkte att de vore roligt att se vad ni har för katter å hur många :D
Kan ju börja med mig själv.. Vi har 4 katter, två hanar och två honer.
Felix, fyller 6 i september, Molly fyllde 5 i maj och småkissarna, Pyret och Rasmus fyller 1 i november!
Lite kul att veta lite om ere... Har ni raskatter? Siameser och Rusianblue är sååå söta, nån som har nån sån? Mina är europeiskt korthår...

tack för mig :bump:
 
Sv: Vad har ni för katter?

Jag har balineser och siameser, både vuxna och ungar just nu. Tre ungar flyttar i helgen och en flyttar i juli. Just nu har jag sju kattungar och 4 vuxna hemma.
 
Sv: Vad har ni för katter?

Jag har 2 cornish rex honor (syskon) på snart 9 månader vid namn
S* BenGuns Mancha & S*Benguns Esmeralda :D





 
Sv: Vad har ni för katter?

Jag har 3 härliga kisar! Två brittiska korthår, en kastrerad hane på 4år S*Kastanjebacks Dream Lover & en fertil hona på drygt 1år S*Salves Freija (som btw ska åka och träffa en pojkvän för första gången i sommar :)) och så har jag en huskattsdam på 4år som heter Leija. :love:
 
Sv: Vad har ni för katter?

Jag har två katter av rasen main coon. Simpsalacoons white knight & Simpsalacoons Osonette heter de på pappret men Elvis & Donna till vardags.

Elvis
sommar2005025.jpg


Donna
sommar2005031.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

Hi hi, två av mina barn heter Felix och Molly !

Mina två katter heter Siri och Filippa.
Båda är huskatter.
Siri är svartpadda med vitt.
Nippis (som hon kallas) är svartvit.

De är halvsyskon.
 
Sv: Vad har ni för katter?

Tindra - Hona, 3 år, bondkatt, grå (blå?) med vita tecken.
Mira - Hona, 1 år, birma/norsk skogkatt, mörkbrun med lite spräckel. :D Inga tecken. Båda har fått varsin kull:

Tindras:
Radar - Ser ut som sin mamma med lite mer grått. 8 veckor gammal.
Evita - Ser ut som sin pappa (vit med gråa fläckar). 8 veckor.

Miras:
Pricken - Ser ut som sin mamma men med vita tecken. 4 veckor.
Strimma - Samma som Prick.
Bebis - Samma.

Ska ha kvar Radar och ev en av Miras.
 
Sv: Vad har ni för katter?

OjojOJ! Vad heter Donnas färg??? Otroligt vacker katt! Vill du skänka henne till en behövande? :angel:
 
Sv: Vad har ni för katter?

Vi har två katter som hittades dumpade i ett dike när de var pyttesmå.
Vanliga bondkatter som nu är ca ett år.
DSC_0002b.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

Har två katter!

Freja
Ras: Huskatt
Ålder: 1 år
Utseende: Gråspräcklig/tigerrandig
Kön: steriliserad hona

Liten och nätt liten dam, med humör. Men är kelig för det mesta.
Har haft henne sedan hon var 10 veckor

Svante
Ras: Bondkatt
Ålder: 6 år?
Utseende: Svart med vitt bröst, vita tassar och på nosen.
Kön: Kastrerad hane

Stor och muskulös herre. Vet vad han vill. Är dock på hans villkor, när det gäller allt.
Har haft honom sedan i våras.
 
Sv: Vad har ni för katter?

Har en katt, en bengalkille på snart 7 månader.
En riktig buse som har en vilja av stål. Men oxå världens soialaste och gosigaste katt:love:.
9542379.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

Jag har en lite chinchillaperser som heter Allice. Hon är en liten hona på snart två år, har dock bara haft henne ett par månader pga omplacering eftersom hon i trivdes isitt förra hem med andra katter och (elaka) barn. Har inte helt fått kläm på henne än, då hon varierar väldigt mellan att vara kelig ocg social till att vara ganska reserverad. Hon är i alla fall den perfekta katten för mig och min pojkvän!
 
Sv: Vad har ni för katter?

Har just nu två pissar hemma...
Hittekatten Tiger. Tror det finns nån form av raskatt i honom...
phpaufmqc.jpg


Sen har vi Lillskit, vanlig bonnkatt
phptsl2x2.jpg



Tiger hade även en syster, men hon är död sen två månader.
Puman
phpk9fww4.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

Jag har 3 katter. :d

Sissi - 8 år. Blandras Perser/Bondkatt (har persens päls och bondkattens ansikte. Hon är grå med massa päls :love:

Liten - 3 år. En liten svartvit bondkatt (hona)

Ingetnamnännu - En 3 veckors bebis, med svart/grå randig päls, vita tecken under hakan och på tassarna *jättesöt* (tror att det är en pojke)
 
Sv: Vad har ni för katter?

Siri, grå och vit bonde som tidigare varit en hemlös katt och hamnat på ett katthem. När jag köpte henne därifrån för 6 år sedan bedömde de hennes ålder till 4 år. Världens snällaste, klokaste och mest tillgivna katt som finns. :love:

Mis, eller S*Iliadens Artemis, är en cremefärgad brittflicka på drygt 3 år. En väldigt personlig och pratglad älskling som finner sig i det mesta. Otroligt snäll och okomplicerad. Sötast i världen och har extremt puss- och gosvänlig mage och nos! :love:
 
Sv: Vad har ni för katter?

jag har 5 huskatter å 1 norsk skogkatt.. Doris skölpadd röd,svart,vit lil`Kim skölpadd röd;svart och vit Biffen röd hanne Sixten grå norskskogkatt hanne Leopold vit me svarta prickar hanne Siri skölpadd svart i botten me stänk av brunt å vitt ser ut som min tigrerade hund ;)
 
Sv: Vad har ni för katter?

Tänkte att de vore roligt att se vad ni har för katter å hur många :D
Kan ju börja med mig själv.. Vi har 4 katter, två hanar och två honer.
Felix, fyller 6 i september, Molly fyllde 5 i maj och småkissarna, Pyret och Rasmus fyller 1 i november!
Lite kul att veta lite om ere... Har ni raskatter? Siameser och Rusianblue är sååå söta, nån som har nån sån? Mina är europeiskt korthår...

tack för mig :bump:

Vi har förtillfället 3 kissar (får se om lillen blir till salu igen)
En kastrerad Cornish Rex hane, Sixten, rödspotted vit bicolour:

http://www.pbase.com/kompisbum/image/79543358

En fertil Ocicathane Jack-oci, chokladspotted:

http://www.pbase.com/kompisbum/image/79561397

En liten Ocicatpojke, egen uppfödning, Cowboy. Chokladspotted:

http://www.pbase.com/kompisbum/image/80401634

Alla tre härliga gossar med klös i. Sixten är mammas pojke de andra är två bus-ocisar :love::love:
 
Sv: Vad har ni för katter?

Hej!
Jag höll till här på Buke för ett tag sedan men har helt glömt hur man lägger in bilder kan ni hjälpa mig så ska ni få en bild på min lilla kisse Britta.
 
Sv: Vad har ni för katter?

Jag har 2 brittiska korthår, mamma och dotter. Yoga är om jag inte minns fel faster till Sirisiris Artemis. Mina båda är kastrerade.

Mamma S*Iliadens Yoga "Yoga". Svartvit som synes.
Bild186.jpg


Dottern (egen uppfödning) S*Lisuanto's Abiding Addiction "Abbie". Lila till färgen.
Bild185.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en bekant som har två innekatter (bondkatter). En 3årig hona och en 6månaders hane. Honan har han haft sen hon var liten, och...
Svar
3
· Visningar
1 340
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Hej på er! Nu behöver jag massor med idéer och förslag från er kattmänniskor :). Om en månad ungefär så kommer vår familj att utökas med...
Svar
12
· Visningar
3 013
Senast: Destiny_D
·
M
Övr. Katt Tack till alla som svarade på min tråd "Att ha två katter är bättre än att ha en?". Era svar fick mig att hämta en liten hane. Min lilla...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp