Vad heter kanin rasen??

MaRomer

Trådstartare
När jag var liten kom pappa hem med en kanin. Denna lilla kanin döpte vi till Ninen. Och hon köptes på en marknad..

Men, vi har alltid fått höra att det var en rysk Albino;) Hehe

Hon var vit med röda ögon. Så är allt ok. Men till det roliga hör att hon även hade svarta öron, nos, svans och tassar!

Så någon som kan luska ut vad det är för ras? Är det en rysk kanin?? Kan tala om att hon blev medelstor och j*vligt ilsk;)
 
Sv: Vad heter kanin rasen??

Jag skulle gissa på en Rysk kanin, då dessa är snäppet vanligare än Californian.
Om den såg ut som dessa du länkade till dvs.
 
Sv: Vad heter kanin rasen??

Ja visst såg den ut som de kaninerna gjorde. Fast jag minns henne som sötare;)

Någon som vet om den sk ryska kaninen finns att köpa? Vet att min pappa fick betala nån hundring för henne och det var för ca 10 år sedan.
 
Sv: Vad heter kanin rasen??

Här är en bra sida att gå in på Sveriges Kaninavelsföreingars Riksförbund

En ryss ligger på ca 350 - 500 kr, som de flesta andra kaninraser, men givetvis finns det billigare och dyrare också. Det finns flera uppfödare av ryssar, de är rätt så vanliga på utställningar.
 
Sv: Vad heter kanin rasen??

vilka då? Tänker mest på de röda ögonen i kombination med det svarta!

Rysstecknat finns även på hermelin, rex, dvärgvädur (dock inte så vanligt), lejonhuvad kanin.
Det är de jag kan komma på sådär på rak arm.
Men samtliga dessa är ju "lätta" att känna igen. :)
 
Sv: Vad heter kanin rasen??

Rysstecknat finns även på hermelin, rex, dvärgvädur (dock inte så vanligt), lejonhuvad kanin.
Det är de jag kan komma på sådär på rak arm.
Men samtliga dessa är ju "lätta" att känna igen. :)

Okej. Jag har aldrig sett en av dessa raser med den teckningen;) Väntar med spänning på bilder om du kan få fram det;)
 

Liknande trådar

Däggdjur Hej! Jag har nyligen fått tagit över en kanin på två år som i sitt förra hem hetat Leo, problemet är att en av mina småbröder också...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: kökshäxan
·
Hästmänniskan Hejsan, jag hoppas att jag kan få låna era ögon och kunskaper en liten stund. Stoet på bilden (ej skimmeln) är en ponny jag haft...
2
Svar
30
· Visningar
4 032
Senast: Lena_B
·
B
Däggdjur Hej ! jag har haft min kanin nu i snart ett halv år.. utan att ta reda på rasen !:O jag fick den av mamma, som köpt den på...
Svar
17
· Visningar
6 066
Senast: Scandi
·
Däggdjur Jo jag undrar vad denna lilla damens teckning/färg kallas. Färgen går i gråbrunt (tycker hårsstråna ser lite "tickade" ut), med...
Svar
2
· Visningar
1 284
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp