Bukefalos 28 år!

Vad ingår i fullskötsel?

Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Hej!

Ja, lite så tänker jag med...

Jaja.. Jag ska väl inte klaga.. Det finns så mycket värre ställen, vi har ok hagar, ridbana som funkar ok, och enligt uppgift massor med ridvägar- om man bara hittar dom....

Oavsett vilket... Jag letar efter bättre ställe med mer av min inställning- tyvärr är det inte lätt att hitta..

Jag ska försöka prata med stallägaren också, även om jag misstänker att jag vet vad hon säjer... Hon är makalöst bra på att argumentera bort en..

/ lavinia


Om du trivs för övrigt men tycker vattnet är det största problemet, kan du inte köpa två hinkar till och be henne byta två ggr/vecka så kan du själv göra rent?

Jag kan förstå om inte alla är lika petiga som jag, så där jag varit inhyrd har jag ofta kommit med egna förslag/lösningar för att få det mer som jag vill. Är man inhyrd så är man det på ägarens villkor, men de flesta är hjälpsamma och gör som man vill om man kommer med vettiga förslag på ett trevligt sätt!
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Hej!

Det största problemet är mockningen (sköts mycket dåligt, häst står antingen på betonggolvet eller på skitig bädd, rent är detsamma som tunt tunt lager strö.. Sen kommer faktumet att hästarna inte får mat mellan 22 och 9.30 och vi inte får ge mat om vi kommer tidigare- dvs vi kan inte komma före 10.30 någon dag i veckan om vi vill att hästarna ska ha ätit sin mat. Kommer vi till utläpp får de hästarna som går i hagen mat och de som rids får mindre eftersom fodret delas i lika delar, trots att hästarna "ska" äta olika mängd.

Vattenhinken var bara det jag undrade över vad man anser ingår, inte det som retar mej mest. Byta hinkar misstänker jag inte är ok, eftersom ägaren inte vill låta oss göra nånting själva.

Jag antar att jag passar bättre när jag får sköta vissa basicsaker själv, som mockning och foder och sånt...

/ Lavinia, faktiskt ganska ledsen över detta då det är tråkigt att inse att man inte har nån som helst koll på folk...
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Morgonfodras hästarna halv tio? :eek: Det är ju inte ens morgon, det är förmiddag! Då kommer de alltså ut i hagen lagom till lunch?
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Vart är det du bor?


När du pratar med henne, skriv ner det du vill ta upp, och dina argument på ett papper, förklara för henne att du har pappret för att du ska komma ihåg att ta upp allt.

Detta papper kommer göra det lättare för dig att hålla diskussionen fokuserad på det du vill ta upp, och inte på hennes "bort-argument".
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Hej!

Dom får frukost i hagen.. När jag flyttade dit trodde jag helt ärligt att det var pga sommartiden och gräset i hagen som de fick frukost så sent, dum som jag var antog jag att alla anser att frukost är senast 8..

Det är ju också en sak som irriterar. Jag köper till extra hösilage till min och skulle gärna ge det inne, men det får jag inte, utan stallägaren ska bestämma när fodret ska ges- trots att min häst är ranglåg och alltid jagas bort först när maten tar slut för de andra..

/ Lavinia, letar letar letar..
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Det är något du ska kräva att extratilldelningen av fodret sker inne om hästen inte går ensam,annars fodrar ju du de andra hästarna. Alternativet är att väl att sluta betala för det, det är ju direkt meningslöst om andra äter upp det.
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Tro mej, jag har försökt..

men "då dricker hästen upp allt vatten under natten och är så törstig på morgonen".

Jag har verkligen försökt resonera, men det går inte. Min kompis har köpt till extra strö, men inte 17 står hans häst på bättre bädd för det. Den hästen kommer dock flytta snart så då slipper dom problemet.

Jag inser ju också att detta blir bättre när sommaren kommer, hästarna går ute länge (nu ca 12 timmar/dag) och det finns gräs i hagarna.. Jobbigt bara att stallperioden blir så jobbig...

/ Lavinia
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Flytta låter som en bra grej.
Det fungerar ju inte när ni har så olika grundinställningar....
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

varför öht lägga energi och möda på sådanna här idioter?
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Köp en ny hink och meddela glatt "eftersom hinken är tom på morgonen så köpte jag denna så nu kan vi ge extra hö på kvällen utan risk".


Eller flytta stallägaren verkar inte vilja ha några inackorderingar med så taskig attityd. Hoppas du hittar något bättre snart.
 
Sv: Vad ingår i fullskötsel?

Tycker det är dålig att inte ens vattenhinken görs rent! Jag skurar mina varje dag och fyller nytt och gjorde så även på den tiden jag hade inackoreringar..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp