Vad jobbar ni hästmänniskor med?

Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)
Jag arbetar med reception/växel/administration på ett stort företag. Sen jag fick barn arbetar jag endast 60% (3 dgr/v). Har 4,5 mil till jobbet ungefär, ca 45 min i rusningen med bil. Bor inte på gård men har hästen 3 minuter hemifrån med bil. En häst.
 
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)

Gymnasielärare på Komvux på heltid. Egen gård, familjen har 5 hästar. 7 minuter till jobbet. M a o ett priviligerat liv :)
 
Jag är inne på min sista termin i Gymnasiet (Hästhållning). Drömjobbet är jurist, en väldigt bred och intressant utbildning men som mina betyg egentligen inte borde räcka till (möjligtvis en reservplats i Umeå eller Stockholm). Just nu arbetar jag extra som personlig assistent, mellan 25-50% i månaden, jobbar och sparar så mycket det går! Kör bil till jobbet (10 min) och skolan (25 min), det senare p.g.a mycket tågstrul som begränsar mina jobbmöjligheter, vilket jag givetvis bekostar själv. Är hästlös sedan ca 1 år tillbaka och drömmer om en ny häst, men känner inte riktigt att det är läge för det än. Stallet där jag hade min häst ligger ca 4-5 km från där jag bor, med möjlighet till fullservice, lösdrift, privat ridhus på gården, bra hagar och ridvägar.
 
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)
Jag jobbar heltid på en myndighets enhet för miljö, arbetsmiljö,kvalitet o säkerhet med administration. Främst hantering av revisionsavvikelser, uppdatering av webben o statistik från vår miljöutbildning. Just nu sjukskriven på 50%. Bor på landet o har ca 1 Tim resväg till jobbet med bil. Men bara 5min till medisen som jag motionerar själv omkr 3-4 ggr/v
 
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)
Jag jobbar hemifrån, heltid - eller mer än heltid - och bor på en gård där jag har eget stall. Är säljare på ett djurförsäkringsbolag och säljer försäkringar för hästar, hundar och katter. Trivs jättebra med mitt jobb - det är frihet under ansvar. Jag kan fixa med andra saker när det behövs bara jag är tillgänglig och säljer tillräckligt. D.v.s. jag säljer på provision så säljer jag för dåligt så minskar min lön... Har liten uppfödning av hopphästar och har tre hemma just nu och en som är hos en proffsryttare. Måste skryta lite och berätta att hon var placerad i 1.45 sista starten förra året. Liten uppfödning av boxer har jag också och tre tikar i varierande åldrar huserar här nu. Sista djurmedlemmen är en ståtlig svart hankatt som flyttade in här för några år sedan. Fast han var ganska mager och eländig då, stackaren. Jag är gift och har en vuxen son som inte bor hemma längre.

A
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 921
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 961
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 670
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp