Bukefalos 28 år!

Vad jobbar ni hästmänniskor med?

Biomedicinsk analytiker på ett veterinärmedicinskt laboratorium, tråkiga 8-5 tider jobbar jag. Jobbade tidigare på humansidan och det jag saknar därifrån är arbetstiderna med kvällar och helger.
Analyserar blodprover från djur, kontrollerar analyssvaren och svarar ut till remitterande klinik/veterinär.

Har 20 min med bil till jobbet, men då jag inte har häst för tillfället så åker jag buss. Det tar lite längre tid, måste åka 50 min tidigare hemifrån och är hemma 20 min senare än om jag kört bil. Men sparar ju pengar. :P

Stallet ligger på andra sidan gårdsplan, hjälper lite med andras hästar ibland i väntan på ny häst.
 
Egen företagare och just nu 50% föräldraledig.
Jobbar varierande tider, vissa dagar från tidig morgon till sen kväl, andra dagar bara några timmar. Styr mycket själv o gör en del jobb hemifrån.
Har tre hästar, snart i ett stall hemma med bara en minut från dörr till dörr. Just nu är dom ca 500 meter bort så det går fort att ta sig dit ändå.
 
Studerar till agronom, heltid. Väldigt varierande tider. Bor 4 mil från skolan och medryttarhästen står uppstallad mitt emellan. Tar 15 min med bil hemifrån, med buss tar det nästan en timme inklusive promenad.
 
Jag arbetar på heltid med islandshästar. Jag har eget företag och hyr plats på en större anläggning med islandshästar där jag också hyrs in som personal.
Jag har hand om fodringar av gårdens hästar, egna träningshästar och försäljningshästar, arbetar på ridskolan 4dagar/vecka (totalt 5st ridgrupper), räknar foderstater och håller privata ridlektioner både för ryttare med egen häst eller lånad häst. Arbetar på sommaren på alla barn och ungdomsridläger och har endel av turridningen.

Jag äger själv 3st hästar. 2 ston som jag satsar på tävling med och en 1årig hingst (egen uppfödning) som går i hingstflock :) hanteras väldigt sällan. Jag bor ca 100 meter från stallet :)
 
Jag jobbar som tekniker på en service desk som det så fint heter på Ericsson. Hanterar deras inkommande jobb som involverar deras nätverksutrustning, gör ca 60% av alla jobb som kommer in, svarar i telefon mm.
Har en elektrikerutbildning i grunden och började på samma ställe som installatör. Jobbar mer än 100% med jour var 8de vecka

Nu har jag hittat ett stall där alla pass ingår som passar mig bättre eftersom jag jobbar så mycket.
 
Jag studerar till personalvetare med inriktning arbets- och organisationspsykologi! Har inte föreläsning varje dag vilket är skönt att kunna vara i stallet dagtid. Hinner inte jobba men jag hjälper till mycket i stallet, släpper ut hästar samt mockar extra mot avdrag på stallhyran :) 30 minuter resa enkel väg till stallet. :)
 
Har egen bokföringsbyrå. Kan planera mina dagar så veterinärbesök osv inte ställer till det. Kontor 10 min hemifrån.

Bor på egen gård med två egna hästar och två inackorderingar. Familjen består av sambo och två barn. Övriga djur är fyra katter, två hundar, tre fåglar och en iller. :p
 
Just nu jobbar jag heltid som receptionist på en vårdcentral. Tar 25 minuter att gå, ca 7 minuter med bil :angel:
Enklast är att ta bilen då jag ibland har hundarna på lunchen, direkt efter jobbet åker jag hem till mamma 1,5 mil från stan där jag har mina 6 hästar ståendes. 2 st av dem tjänar delvis som verksamhetshästar och går med på mina lektioner då och då.

Målet är att expandera mitt egna företag så pass att jag åtminstone kan gå ner till halvtid på jobbet och ha företaget (hästarna) som övrig inkomst. :)
 
Jag jobbar som VD Assistant, jobbar heltid. Om jag behöver vara på kontoret har jag 12 mil enkel resa, genom Stockholm. Kan jobba hemifrån väldigt mycket, har väldigt flexibla tider och uppgifter.
Hästen står i ett stall 10 min promenad hemifrån, jag och en kompis sköter det och delar på fodringar, tillsyn osv.
Älskar att jag kan kombinera så här och skattar mig lycklig så länge jag kan göra det, just nu passer det perfekt.
 
Studerar konst på universitetsnivå, en heltidsutbildning där man tillbringar mycket tid i skolan på både vardagar och helger. Precis fått en vikarietjänst som personlig assistent också.
Har 30 minuter med buss till skolan och 15 minuter med bil till stallet.
För tillfället hinner jag oftast bara rida på morgonen innan skolan börjar, så blir väldigt tidiga mornar nu. Har hästen i ett kollektivstall med ett par fodringspass i veckan.
 
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)
Jag jobbar heltid som lastbilschaufför, fraktar gods från industrier till andra industrier, ibland är det tungt men varje dag är lika kul för det för den ena dagen är aldrig den andra lik även om man kör samma tur. Har i dagsläget bara en häst, hyr ett hus ca 50m från stallet där jag har hästen, så det är perfekt. :)
 
Jag jobbar heltid som högstadielärare, och jobbar ca 7:30-16:30 på vardagar. Sedan blir det några timmars jobb hemma varje vecka utöver det. Mina två hästar står på gården där jag bor, det tar ca 20 min att gå och 5 min med bil.
 
Jag jobbar nu som enhetsassistent, måndag till fredag och bara dag. Avskyr det! Utöver att jag jobbar dagtid tar det drygt 1,5 h enkel resa till jobbet (7,5 mil).
Men snart ljusnar det :) Under våren ska jag börja arbeta som Tågklarerare igen, skift dygnet och året runt.
Jag fick tyvärr ta bort min häst i höstas men planerar att köpa en ny till våren (när allt med jobbskifte och sånt är klart). Jag har en liten gård så hästen får bo hemma maj-september och hyrs in i större stall över vintern.
 
Jag säljer bilar! :D -Drömjobb för oss bilnördar som hellre jobbar med män än med en massa brudar! :banghead:
Är utöver det också PT/modell med eget företag, men har mer eller mindre avvecklat för att fokusera på ridningen.

Äger en häst, uppstallad i privatstall norr om sthlm där alla fodringar och in/utsläpp ingår.
Jobbar antingen 09-16, 10-16 eller 09-19. Är oftast ledig på vardagar (älskar det!)
Måndagar är lite köriga p.g.a möten men då är syrran ute och har "mysdag" med hästen så det drabbar ingen :)


Lägenhet - stall och -jobb ligger som i en triangel med 20 min åt alla håll.

Känner mig VÄLDIGT lyckligt lottad! Jag är född på 90talet och har verkligen inte fått något serverat!
Jag är uppfostrad till att stå på egna ben och att kämpa för att uppnå mina mål.
 
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)

Butikssäljare på grossistfirma (el, VVS, ventilation och verktyg) heltid vardagar 7-16. Har 1,5 mil dit, samåker med en kollega 2-3 dagar i veckan.

Har en häst 4-5 km bort, på lösdrift hos en kompis. MÅSTE inte åka ut om jag inte tänkt rida någon dag, de har fri tillgång till foder och det är bara vattnet som behöver fixas. Åker oftast ut ändå, för att umgås lite. :)

Har alltid jobbat i butik, skillnaden mellan det jobb jag har nu och att jobba mot konsument är att de kräver helt andra öppettider. Nu har jag hela helgerna och alla eftermiddagar ledigt, mycket lättare att ha häst då! ;) Förr hade jag ofta medryttare en eller två dagar i veckan, det behovet finns inte riktigt nu.
 
Jag jobbar som kriminalvårdare på anstalt natt. 100% tjänst och jag har ca 3,5 mil till jobbet. Hästarna har jag hemma :)...har 2 st...
 
Jag kör taxi, jobbar endast eftermiddagar, kvällar och nätter. Har två mil till jobbet enkel resa, men på helgerna har jag bilen hemma dvs jobbet utanför dörren:). Är helt super att kunna rida dagtid, vara på plats för hovslagare, åka till klinik osv osv. Har dessutom världens bästa chef och det är aldrig svårt att få ledigt om jag ska åka iväg eller tävla mm.

Har två hästar, ca 500 m hemifrån. De är inhyrda och jag har mycket jourer, släpper ut alla dagar, lunchar fyra dgr, två insläpp och två kvällsfodringar. Stallet ligger precis över vägen från anläggning med fina ridbanor och ridhus så det är verkligen helt perfekt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 347
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 132
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 855
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp