Vad kan det ha varit för ras?

SkorpSmulan

Trådstartare
Jag såg världens vackraste katt nyss, har aldrig sett någon liknande förut.
Den var ljusbrun på kroppen med mörkbrun mask och mörk, nästan svart svans och öron. Vit kring nos, hals och mage. Halvlång väldigt len päls. Blåa vackra ögon.
Den var väldigt lugn och kelen.
Någon som har en aning om vad det kan vara för ras?
 
Sv: Vad kan det ha varit för ras?

Birma?

De är långhåriga, maskade och blåögda. Men det finns andra långhårsraser som har den teckningen också, ragdoll och balines t ex.
 
Sv: Vad kan det ha varit för ras?

Birma är jag nästan helt säker på att det inte är, ragdoll har jag också träffat på tidigare men tyckte inte att det liknade.
Balines har jag aldrig sett dock. måste googla hur den ser ut :laugh:

Har googlat och en balines är det definitivt inte. Då var den mer lik en ragdoll fast mindre fluffig. Finns det andra liknande raser?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad kan det ha varit för ras?

Ragdoll finns i olika fluffigheter. ;) :D Det låter ju åtminstone som en brun bicolor ragdoll du beskriver. Som min Cirrus:

cirrus190.jpg


cirrus240.jpg


/Erica
 
Sv: Vad kan det ha varit för ras?

Jo men en sån måste det ha varit.
Så otroligt vacker katt :love:

Visst är det dom katterna som är lite "lealösa" eller vad man ska kalla det? :D
 
Sv: Vad kan det ha varit för ras?

Tycker helt klart att det låter som en ragdoll, brun bicolour, den absolut finaste färgen på ragdoll om du frågar mig :angel: :love:

22831480.jpg


22831481.jpg


Och ja, dom "ska" vara lite lealösa. Men det är olika från individ till individ. Aini är inte så lealös i mina armar på utställning, när matte är nervös. Hemma är det bättre.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad kan det ha varit för ras?

åh, får jag kapa ?

såg nämligen en liten vit kattunge idag (jag satt till häst och den lilla i ett träd med ägarna nedanför) och den hade racoon svans, alltså svart, grå randig svans. Så läckert. Så någorlunda korthårig ut.

Var det huskatt/tvättbjörns korsning eller? :p
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 283
Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 008
Senast: Miks
·
Däggdjur Hej! Jag har nyligen fått tagit över en kanin på två år som i sitt förra hem hetat Leo, problemet är att en av mina småbröder också...
Svar
11
· Visningar
1 704
Senast: kökshäxan
·
Övr. Hund Satt nyss och åt lunch, och tillika tittade ut genom köksfönstret. Som vanligt. Då orten i allmänhet, och kvarteret jag bor i synnerhet...
Svar
17
· Visningar
3 298
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp