Bukefalos 28 år!

Vad kan det vara för fel??!

Baddy96

Trådstartare
Har en 8-årig border terrier (tik) som helt plötsligt inte längre vill gå i trappor, hoppa in och ur bilen osv. Detta är saker som hon gjort utan problem tidigare. Men nu verkligen tassar hon upp/ner jätteförsiktigt i trappor och står bara och ser olycklig ut när man ber henne hoppa in i bilen. Hon verkar även lite "allmänt låg" och darrar en del. men äter och bajsar precis som vanligt och är pigg och glad på promenaderna. Har känt igenom henne och tryckt lite här och där men hon verkar inte ha ont. Nån som kan ha nån idé om vad det kan vara:confused: Höfterna? Kommer självklart ta henne till veterinär i veckan för undersökning och blodprov. Kanske erlichias?
 
Sv: Vad kan det vara för fel??!

Har läst någonstans att ett tecken på livmoderinflammation kan vara just plötslig ovilja att hoppa in i bilen. Antar att det stramar på något sätt då.
Klart det kan vara någonting i lederna också.

Lycka till!
 
Sv: Vad kan det vara för fel??!

Jag skulle tippa på rygg/höftrelaterad smärta och kolla upp det omedelbart.
 
Sv: Vad kan det vara för fel??!

ja det ska jag såklart göra. En nära vän är veterinär och ska undersöka henne idag efter jobbet. Men borde hon inte reagera när jag trycker/känner på henne om det är ryggen?
 
Sv: Vad kan det vara för fel??!

Men borde hon inte reagera när jag trycker/känner på henne om det är ryggen?

Vissa hundar är sådana som "biter ihop" och inte visar direkt någonting när man klämmer och känner. Sedan kan det vara svårt att trycka "precis rätt" för att få en reaktion.
 
Sv: Vad kan det vara för fel??!

aha. Hoppas verkligen inte att det är nåt allvarligt. Får se om vet. hittar nåt ikväll när han ska kolla på henne.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 664
Senast: Icfafn
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 325
Senast: Ela
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp