Bukefalos 28 år!

Vad kan det vara för fel?

viv

Trådstartare
Vår ena tik har nu haft diarréer i drygt 2 veckor. Var hos veterinären för första gången i måndags, en enkel undersökning gjordes och inget fel hittades på henne. Fick i/d mat, pro-kolin som skulle ges 3 ggr om dagen samt canikur. I fredags hade vi fortfarande inte sett någon bättring så vi åkte in igen. Denna gång la de in henne över dagen för lite dropp, röntgen samt provtagning. Men de hittade inget "fel" på henne denna gången heller. Kommer hem och det är samma visa igen :( Hon får gå ut ungefär en gång i timmen. Hon säger inte till heller så det gäller att passa på henne. Hon har kräkts två-tre gånger, varav en gång med blod i såg det ut som idag. Utan det är mest diarréer hon har. Hon mår bra förövrigt, pigg och alert. Dricker dock väldigt mycket.

Vi har inte haft hunden så länge, lite drygt två månader bara. Vi ger henne samma foder som förra ägaren och jag har hört efter om hon har haft känslig mage innan, och det har hon enligt dem inte haft. Om det skulle varit att hon reagerade på flytt till nytt hem bordet väl det kommit tidigare? Det är verkligen en cool hund med toppentemperament som smält in i vår familj direkt. Hon verkar inte stressad på något sätt och magen har som sagt fungerat fram tills nu.

Ska ringa veterinären imorgon igen *suck* Men vad ska man säga? Att det fortfarande inte är bättre förstår jag ju men finns det något specifikt jag kan föreslå att det kanske är? Några speciella prover de kan ta? Det känns som att vi inte blir tagna på allvar riktigt. Fasta och ge dietmat har de sagt de senaste gångerna och blir det inte bättre får ni komma tillbaka. Magen borde väl ha blivit lite bättre vid det här laget? Har till och med gett mina andra hundar i/d mat för att försäkra mig om att hon inte ska få i sig något annat.
 
Sv: Vad kan det vara för fel?

OT, men var det inte ni som hade en osäker vavva? Har ni skaffat en kompis till den istället för pappisen?
 
Sv: Vad kan det vara för fel?

Jo precis :) men pappisen är kvar han också.
 
Sv: Vad kan det vara för fel?

Jag tror det var: Blodvärde, njurfunktion, leverfunktion, bukspottskörtel ev sköldkörtel också. Är inte helt säker, det kom in en akutpatient så vi hann inte träffa vet innan vi fick gå hem. Men enligt dem såg alla tester bra ut.
 
Sv: Vad kan det vara för fel?

Tänker om de tog ett helt vanligt avföringsprov, men det kanske inte är standard? Är hunden kollad för parasiter?

Jag hade nog velat köra ett ultraljud/röntgen för att se så att det inte sitter nånting ivägen någonstans. Men å andra sidan har det varit ett tag och det borde blivit bättre eller sämre då känns det som..?
 
Sv: Vad kan det vara för fel?

Har du frågat vetrinären om en DHS eller om det var DHL eller ngt i den stilen....tablett kan hjälpa? Det var det som löste min hunds diarré som unghund när han hade fått i sig ngn bakterie utifrån. Det är en tablett som tar hand om elaka mag/tarmbakterier. Den ges även till andra djurslag.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
855
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
6 241
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
966
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 080
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rumsren - hur gör ni på natten?
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp