Bukefalos 28 år!

Vad kan ha hänt med min mage?

Piek

Trådstartare
För ungefär en vecka sedan började jag få väldigt ont i magen, det var som en sträng rakt ner från solarplexus till naveln. Stenhård var jag över det området också.
Jag mådde annars inte dåligt på något sätt. Ingen feber, inte gasig eller dålig i magen och kände mig pigg. Absolut inte sjuk mer än att det gjorde väldigt ont!

1177 hade ingen som helst aning om vad det kan vara och tyckte inte det var något att söka vård för sålänge jag inte fick feber eller det blev värre.

Nu har smärtan i magen i stort sett försvunnit men jag känner varken hunger eller mättnadskänslor!
Jag mörker att jag är hungrig genom att jag blir trött, energilös och irriterad. Dit jag brukar komma när jag varit väldigt hungrig under en stund alltså. Mätt känner jag genom att jag blir mitt vanliga jag igen ;)
Men alltså Inga normala hunger/mättnadskänslor i magen

Har någon varit med om liknande eller har någon teori om vad det kan vara? :crazy:
 
För ungefär en vecka sedan började jag få väldigt ont i magen, det var som en sträng rakt ner från solarplexus till naveln. Stenhård var jag över det området också.
Jag mådde annars inte dåligt på något sätt. Ingen feber, inte gasig eller dålig i magen och kände mig pigg. Absolut inte sjuk mer än att det gjorde väldigt ont!

1177 hade ingen som helst aning om vad det kan vara och tyckte inte det var något att söka vård för sålänge jag inte fick feber eller det blev värre.

Nu har smärtan i magen i stort sett försvunnit men jag känner varken hunger eller mättnadskänslor!
Jag mörker att jag är hungrig genom att jag blir trött, energilös och irriterad. Dit jag brukar komma när jag varit väldigt hungrig under en stund alltså. Mätt känner jag genom att jag blir mitt vanliga jag igen ;)
Men alltså Inga normala hunger/mättnadskänslor i magen

Har någon varit med om liknande eller har någon teori om vad det kan vara? :crazy:

Magkatarr? Det kan yttra sig på olika sätt. Annars är det väl bara att hålla koll på om magen beter sig underligt och ringa vården igen. Skriv ner hur det kändes och hur länge det varade i en almanacka :)
 
Magkatarr? Det kan yttra sig på olika sätt. Annars är det väl bara att hålla koll på om magen beter sig underligt och ringa vården igen. Skriv ner hur det kändes och hur länge det varade i en almanacka :)

Jag tänkte också magkatarr men det känns inte som det brukar kännas när jag haft det tidigare. Förut har jag haft som ett "sug" vid magsäcken och varit konstant hungrig utan att kunna få i mig speciellt mycket mat utan att tvinga i mig det. Samt att den här smärtan gick hela vägen ner till naveln och inte bara i området runt magsäcken.

Men kanske att det kan vara det ändå.
 
Nu har jag absolut Inga problem med att äta och hade det inte heller när det gjorde ont. Smärtan vart varken bättre eller sämre av att äta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det normalt? Har alltså inte ont innan eller så, utan efter att det första har kommit ut, då känns det som att magen liksom försöker...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 806
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 891
Senast: Luff
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 691
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp