Bukefalos 28 år!

vad kostar en hund?

Mirre

Trådstartare
Hur mycket kostar en hund i mån ung?
Beror ju såklart på vad man har för hund men i snitt?
En normalstor hund då alltså. Typ labbe.
Vad är det för utgfter, mer än inköp, försäkring, vaccinering, tandvård, kurser? (är det jag kan koma på n? ev extra utgifter också såklart, foder, tillbehör, (såsom borstar, skålar ev hundsäng ect.
 
Sv: vad kostar en hund?

mina kostar lite mer än 1000 kr/mån (två st i labbestorlek), men då är försäkringar medräknade. så runt 500 kr/mån är nog ganska rimligt. till det kommer avgifter till tävlingar, kurser, nya prylar till hunden och annat smått och gott. en annan stor utgift är resekostnader, inget man tänker på, men som känns lite i plånboken. mina hundar är också extremt lättfödda, vissa raser kan behöva mer/dyrare käk och då blir det förstås en större summa.
 
Sv: vad kostar en hund?

Från 300:- i månaden och uppåt skulle jag tro.
Jag har en liten hund, billgaste omkosnaderna man kan räkna med men relativt bra foder.
För en hund i större storlek skulle jag tippa på att du får räkna med runt 500:- (med en vettig kost och en billig försäkring)
Oförutsedda kostnader så som sjuk hund gör att kostnaderna kan rasa i höjden hur mycke som helst......
 
Sv: vad kostar en hund?

min kostar väl runt 400 - 500 kr i månaden det e en ganska stor hund....och det är i foder och försäkring sedan tillkommer det lite olika kostnader oxå....
 
Sv: vad kostar en hund?

Zindy16 skrev:
Hur mycket kostar en hund i mån ung?
Beror ju såklart på vad man har för hund men i snitt?
En normalstor hund då alltså. Typ labbe.
Vad är det för utgfter, mer än inköp, försäkring, vaccinering, tandvård, kurser? (är det jag kan koma på n? ev extra utgifter också såklart, foder, tillbehör, (såsom borstar, skålar ev hundsäng ect.

Först ska du ju köpa hunden och priset brukar ligga på ca 8-9000:- om man köper från en kennel och om hunden är renrasig.
Sen beror det ju på vilket foder den ska äta. Min golden äter Hills och det kostar ca 500:- och den säcken räcker ugefär en månad + lite till. Sen ska den ha leksaker som inte är så jättebilligt. Kurser kostar runt 400:-. Du kanske ska ställa upp i nån tävling när den blir äldre och då är det en viss avgift. Också medlemsavgift för nån klubb. Brukar ligga runt 250:- om året. Vaccinationer varje år, avmaskning, röntgen vid ett års ålder..mm. Sedan måste du ha en buffert också som du kan ta ifrån om din hund blir sjuk osv. För besök hos veterinären är inte billigt :(
Försäkringen ligger rund 1500:- om året beroende på vilket bolag man har men man vill ju ha det bästa för sin bäbis ;).

Lycka till vid hundköpet men kom ihåg att det är mycket jobb, pengar och ett stort ansvar! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag går i hundköpartankar och försöker räkna ut vad det kan komma att kosta per månad/år. Jag tänkte jag skulle skapa ett separat...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 581
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Ja vad kostar en hund i månaden egentligen? På ett ungefär då, går väl inte och säga exakt. Tänker mig en stor hund, berner...
2
Svar
27
· Visningar
4 061
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Vad kostar era hundar i månaden? Jag tänker mat, försäkring, leksaker, ALLT. Ungefär vad snittar ni för kostnad på era hundar? Vi...
2
Svar
27
· Visningar
2 510
Senast: Kivina
·
Övr. Hund Jag och sambon pratade om vad det kostar att ha hund. Mat, försäkring, ev veterinärvård, kurser. Vad finns det mer för kostnader? Vad...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 862
Senast: russinbulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp