Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Adlbris har 2 engelsk pocket för 129. Köpte trådhyllade A little life av Hanya Yanagihara (@Diskurs) och The girls av Emma Cline (@niphredil)

Samtidigt: jag är på sluttampen av Ferrantes första och den är bra, men inte så storslagen som jag hade väntat mig. Är det något jag inte förstår?

Jag har också läst The Girls och gillade mycket! Vad roligt för dig att du har båda två framför dig.

Sen tycker jag ( ;) ) att du kan läsa Profeterna vid Evighetsfjorden av Kim Lejne, den är i samma klass som de båda andra.

Jag började på Ferrante #1 och kände bara näe. Jag tror tyvärr att det ibland är ett effektivt PR-maskineri som ligger bakom en del böckers otroliga framgång.
 
@mandalaki det tycker jag!

Själv läser jag fortfarande minimalt men har trots det lyckats ådra mig 200 kr i skuld på biblioteket. Jag lånar friskt men prokrastrinerar både läsandet och återlämnande.
 
Idag avslutade jag den sista boken om Flavia De Luce. Lagom smått underfundiga sådär :up: Har däremot inte en susning om vad jag ska lyssna på nu :confused: kan någon tipsa om något toppenbra på storytel?
 
Jag behöver tips på deckare! vilka är era bästa tips?

Jag gillar
Arne Dahl
Anne Cleeves
Tana French
Agatha Christie
Jo Nesbö
Nevada Barr

@Anna har du förslag på brittiska deckarförfattare som är bra?
 
Jag behöver tips på deckare! vilka är era bästa tips?

Jag gillar
Arne Dahl
Anne Cleeves
Tana French
Agatha Christie
Jo Nesbö
Nevada Barr

@Anna har du förslag på brittiska deckarförfattare som är bra?
Har du läst Marianne Cedervall? Jag läste en av henne i midsommar och den är som sagt rätt lik Agatha Christies sätt att skriva.

Jag läste Marianne Cedervalls deckare Av skuggor märkt, under midsommar. Rätt trevlig även om det inte finns något större djup i den, men kändes inte som helst bortkastad tid åtminstone. Lite Miss Marple över det hela. :D
 
Tre minuter var faktiskt skitspännande. Men den som kom efter, Två bröder, gillade jag inte alls. Hela serien fram till den var dock jättebra.
Jaha, jag visste inte att Tre Bröder var en uppföljare. Tre sekunder tyckte jag var jättebra, har läst någon annan av samma författare men det var inte riktigt min stil. Har inte läst Tre Bröder men skippar den då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 658
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 181
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
781
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 958
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp