Bukefalos 28 år!

vad mer kan man göra???

H

Hopphopp

jag har gått över tiden 4 dagar nu och har provat massa saker för att få ut den lilla..

sex(hela tiden känns det som:p)
ute och går med hunden en timme på morgonen och sen smårundor och en timme på kvällen..
har storstädat heela huset..
rör på mej hela tiden..

men den lilla vill bara inte.. känner ingenting, bara att magen blir hård ibland och det "drar" neråt men så har det varit i ca 2 veckor..

vad finns det mer som kan köra igång det?
vet att det inte funkar om inte bebisen är redo men man kan ju alltid försöka:P skulle varit ute för länge sen nu ju:banana:
 
Sv: vad mer kan man göra???

Köp en burk katrinplommonpuré och mumsa i dig, det finns bland barnmaten. Jag tog till det knepet när min äldsta föddes för många år sedan. Samma natt satte det igång. Men om det var katrinplommonpurén eller helt enkelt var dags får jag nog inget svar på. :)
 
Sv: vad mer kan man göra???

Jag har aldrig förstått mig på det där att försöka starta igång förlossningen via en massa knep. Bebisen kommer ju när den är redo :confused:
 
Sv: vad mer kan man göra???

Visst, du har rätt. Men som jag skrev i mitt svar tidigare så är jag väldigt osäker på om purén var orsaken till att det satte igång. :) Fast vi är nog många som känner att när datumet väl passerat, så är det fritt fram att exprimentera lite. Man kan ju ha lite roligt under tiden.
 
Sv: vad mer kan man göra???

Min mamma hoppade hopprep med mig då jag inte ville komma ut :idea: sen om det är bra vet jag inte och inte heller om jag kom ut snabbare för just den sakens skull, men hon säger att det var så :rofl:
 
Sv: vad mer kan man göra???

Min mamma hoppade hopprep med mig då jag inte ville komma ut :idea: sen om det är bra vet jag inte och inte heller om jag kom ut snabbare för just den sakens skull, men hon säger att det var så :rofl:

Det låter verkligen inte bra:crazy: att hoppa hopprep är rena döden för redan påfrestade bäckenbottenmuskler.


Snälla ts prova inte det!

Bebisen kommer när h*n är redo, det spelar ingen roll vad du gör, så passa på att ligga på soffan och käka praliner istället;) du behöver orken senare:angel:
 
Sv: vad mer kan man göra???

Sgäer som ovanstående finns inget du kan göra. Jag har försökt allt. Har bf idag och gjorde inget speciellt igår men idag har jagnog riktiga värkar... :banana: Så det bästa du kan göra tror jag är att ta det lugnt, den kommer när den kommer. Det enda som händer är att du blit trött och sliten.
 
Sv: vad mer kan man göra???

Jag förstår dig!! vill också att bebisen ska ut NU! Men jag har egentligen 2,5 vecka kvar... Den är ju liksom färdig, ska bara bli större nu ;)

Tips jag har hört är väl dom vanliga... sex, städa, rensa rabatter, putsa fönster.... tänkte själv börja hoppa i sängen lite, har även hört att nutella i stora mängder ska funka, men det låter inte så gott.. :/
Lycka till! :) och får du nåt mer tips så säg gärna till!! ;)
 
Sv: vad mer kan man göra???

Bebisen kommer när h*n är redo, det spelar ingen roll vad du gör, så passa på att ligga på soffan och käka praliner istället;) du behöver orken senare:angel:

Visst är det så och jag tror verkligen inte heller att det är bra att hoppa hopprep! :) Inte bara för bäckenbotten utan även för fötter, knän och alla andra leder som blir mjukare och mer töjbara...

Det kan ju vara så att när man är van att hålla igång och sen börjar ta det lugnt i stället kan det vara startskottet...
 
Sv: vad mer kan man göra???

Jag drack hallonblads te, började söndag kväll och onsdag lunch är hon född.
Kan ju inte säga att det var just det som drog i gång det hela men eftersom jag inte hade gått fulla tiden så gissar jag att det hade en viss effekt.
 
Sv: vad mer kan man göra???

kl

Passa på att vila istället, det kommer du att behöva.
 
Sv: vad mer kan man göra???

Jag har hört att tvätta fönster hjälper, fattar inte varför... kanske guppandet upp och ner från stolen. Men guppande kanske hjälper, min barnmorska ville skicka hem mig men efter en arg promenad från förlossningen till pressbyrån var det igång och två timmar senare var hon ute - då skämdes hon nästan så att hon rodnad för att hon tyckt att jag skulle hem igen!:p
 
Sv: vad mer kan man göra???

Jag förstår inte riktigt.. de flesta vill väl att babyn ska komma ut av sig själv?

Fast jag kan förstå att man längtar:)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 507
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 470
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Wille
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 000
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp