Bukefalos 28 år!

Vad säger ni nh-folk om detta?

Sv: Vad säger ni nh-folk om detta?

För mig är det en häst som ej är så kaxig till naturen, men likväl byggt upp en "självbild" av sig själv som ranghög och kaxig, en bild som dock är mkt bräcklig, vilket kommer till uttryck när hästen utsätts för osäkerhet/moment/situationer som gör den osäker - dvs då sviktar fasaden och den reagerar kraftigt = tecken på osäkerhet som lyser igenom.

För sådana hästar är det mkt viktigt att "framstå" som tuff, men som sagt - de är bräckliga inunder och det är det som gör dem tvetydiga och oförutsägbara/svårtolkningsbara ibland i reaktionerna.

:angel:
 
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vad säger ni nh-folk om detta?

OK sorry du har rätt... NÄSTAN varje tråd!:devil:

osar det inte lite illa om det här tycker du?

Och nej, inte nästan alla trådar heller.



De gånger jag nämner att jag är instruktör, så är det antingen för att vara kritisk mot mig själv, eller för att understryka att jag inte sitter och svammlar som vissa andra.


Men tack för denna "djupaste, ursprungligaste och öppnaste formen av beundran"... :angel:
 
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vad säger ni nh-folk om detta?

Men tack för denna "djupaste, ursprungligaste och öppnaste formen av beundran"... :angel:

:rofl:
Darlin´, Jag har läst dina inlägg och sett dina "Tränings" video...jag har ingen "beundran" för dig.;)

Men du fortsätter tänker så om det gör dig glad, det är alltid bättre än sanningen.
 
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vad säger ni nh-folk om detta?

Vem sa något om beundran i ren form av beundran?
Den där meningen slutar med något helt annat ord än beundran, men så är det ju ett citat också.


Men men. Jag har inget mer att diskutera om det. Jag anser inte att det här ska bli en smuttskastartråd.

Fortsätt du om du vill men jag låter mig inte påverkas av dig lilla vän.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 594
Senast: Unafraid
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 340
Senast: Migo
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 246
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
35 268
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp