Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast? Del 3

Började se "The Diplomat"Netflix igår... och råkade gå och lägga mig en bra bit efter kl 12... :o :D

Avdankad ambassadör följer med sin fru den nya ambassadören till tjänstgöring i England. Givetvis krockar deras tillvaro när den ene ska försöka låta bli att lägga sig i och den andra hitta sin nya yrkesroll. Lägg sedan till några galet attraktiva människor inom det brittiska styret (nej, jag pratar inte om PM ;)) så blir det rätt kul. Den är naturligtvis inte direkt realistisk men fantastiskt underhållande och har roliga karaktärer (flera av dem har oväntade bottnar och de har försökt gå ifrån stereotyperna iaf).

4 av 5 gurksandwichar efter att ha klarat av nästan hela första säsongen och det kommer en till.
Den sträckkollade vi på i somras jag, min man och min pappa! Även om jag inte alltid hängde med i alla svängar var den väldigt underhållande, och jag älskar den kvinnliga huvudkaraktären :love:
 
Den sträckkollade vi på i somras jag, min man och min pappa! Även om jag inte alltid hängde med i alla svängar var den väldigt underhållande, och jag älskar den kvinnliga huvudkaraktären :love:

Ja, hon är jättebra (plus att hon är en av producenterna för serien). Sedan gör det inte ont i ögonen när den brittiske utrikesministern är i bild eller hans syster för den delen :angel: Jag har gillat honom sedan jag såg honom i "Carnival Row" :)
 
Betat av sedan sist:

Secret Invasion (Marvel) på Disney+, ganska bra men inte riktigt hela vägen i mål enligt mig. Inte 100% nöjd med slutet, gillade bäst scenerna mellan Fury och Priscilla eller Fury och Talos.

Heartstopper S2, Netflix, forsatt mysig feelgood även om den snuddar vid lite tyngre ämnen.

Ahsoka (Star Wars) - 4/8 avsnitt ute, riktigt lovande såhär långt! Sabine gillar jag verkligen hur de har överfört från Rebels till live-action och Rosario Dawson gör också ett väldigt bra jobb som Ahsoka.

One Piece - Gillar! Hade aldrig hört om Mangan/Animen tidigare så kan inte riktigt jämföra men den är rolig även om den är lite "over the top" ibland, det verkar dock vara med flit och jag tycker ändå det är gjort på "rätt" sätt. Har ändå även bra djup och budskap. Bra skådespelare!
 
Alltid segt med TV4s reklam, men det är ju kul att följa Förrädarna ändå. Dock verkar ingen av deltagarna ha någon ulvlekserfarenhet varken online eller IRL, helt obrydda över fenomenet att många röster samlas på en utan särskilt starka skäl. Men de lär sig väl den hårda vägen... Hasse Aro är hittills den ende som verkar ha bra känsla för upplägget (som god alltså) och lite tydligare hålla sig till sin egen väg. Vilket samtidigt omedelbart gör honom misstänkt av en del mindre strategiskt tänkande goda.

Avverkade även SVTs Malpractice (fem avsnitt) brittiskt sjukhusdrama, lite väl twistat i delar men vad gör man inte för spänningen. I övrigt väl agerat och sammansatt.
 
Såg precis lite sent omsider på dokumentären Shark Bait med Gordon Ramsay på Youtube och mår nu fruktansvärt illa. Jag upphör aldrig att förvånas och förfasas över hur vidriga vi människor är. Den börjar vara till åren men situationen är fortfarande högaktuell.
 
Kollade precis på Korsett, nyaste filmen om Kejsarinnan Sisi (finns ju några). Fast den är ju en spelfilm så inte autentisk, Var några detaljer som inte stämde med tiden den utspelar sig i så då blir det bara tråkigare.
SF Anytime men finns väl på andra ställen också.
Såååå seeeeg film! Den har vunnit nåt pris tror jag? Måste vara pris för bästa sömnpillret. 😴
 
Även kollat Hustlers på Tele2 play.
Baserad på verkliga händelser om några stripteasedansöser som drogade män och använde deras kreditkort i samarbete med en klubb.
Spelaren strejkade så har inte kunnat se de sista 15 minuterna men den var bra fram till dess iaf.
 
Börjat se Gaslight på SVT. Känns välgjord, men kommer vara ganska tung att kolla på.

"Ett psykologiskt drama om manipulation, våld och förförisk kärlek.

När Noras planer för framtiden plötsligt sätts ur spel och inget går hennes väg så möter hon också den stora förälskelsen. Men den rosaskimrande relationen övergår snart i en destruktiv spiral där hela hennes överlevnad står på spel."
 
Jag har sett de två första avsnitten av SVT:s Taelgia och tycker att den känns lovande! Välspelat, gripande och nästan lite läskigt högakuellt. Rekommenderas dock inte om man är lite nere, det är ganska tragiska och sorgliga scenarier som målas upp.
 
https://www.svtplay.se/video/j4Vm5Ma/triangle-of-sadness?id=j4Vm5Ma

Måste bara tipsa som Triangle of Sadness som finns på SVT-play nu. Grymt sevärd!

Av någon anledning såg jag inte den på bio förra året, lite avskräckt av de omtalade spy-scenerna på stor bioduk. Men nu när jag äntligen sett den var ju just de scenerna ändå en högst begränsad del (som också hade en berättigad plats i filmens utveckling). Jag tycker mycket om de tidigare Östlundfilmerna också, håller personligen Turist framför The Square, men instämmer i att denna story var en minnesvärd upplevelse och det är nog en film som jag kommer att se om.

Det blev ett oavsiktligt tema Guldpalm denna helg, igår såg jag detta års arvtagare till fjolårets vinnare Triangle of Sadness, franska Fritt fall som går på bio nu. Jag hade kanske aningen för höga förhoppningar där, visst en helt ok film med mkt kompetenta skådespelare. Och jag gillar ju inslaget av rättegångsfilm. :) Men två och en halv timma kräver en del, betyget "sevärd" räcker för den i mitt tycke.
 
1697303739364.png

Klassiker, måste se den några gånger varje år
Disney+
 
Har precis sett Triangle of Sadness på svtplay.
Gillade inte den, tyckte den var så tillrättalagd. Gillar inte orealistiska filmer.
Men de som vill se mer av Ruben Östlund kan se fler av hans filmer på svtplay just nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp