"Vad ska du göra när mamma dör".

För cirka 1½ år sedan behövde jag låna 200kr till medicin. Just den månaden var åt helvete körigt. Frågade i familjechatten med mamma, syster 1 och syster 2. Syster 1 kunde inte då henne inkomst hade minskat med 8000kr och syster 2 kunde inte heller. Men dagen efter, klockan 7,40 ringer syster 2 och ska prata ekonomi med mig. "Vad ska du göra när mamma dör?" var hennes sätt att prata med det om. Skulle även jobba heldag den dagen för att se om jag pallade och jag sade att ingen får prata med mig för jag kommer bara börja gråta och satt där med min musik. Hela den dagen gick åt helvete.

Spydde ut allt för mamma och så fick jag reda på att syster 2 lånade pengar av mamma till en dator och jag sade sarkastisk tillbaka till mamma "vad ska du göra när mamma dör?".
Spydde även ut det till min barndomsvän och hon blev förbannad för att syster 2 ens nämnde det, att det var helt onödigt, speciellt på en tid som min syster VET att jag sover och att jag i sådana fall kunde låna av barndomsvännen.

Jag har oerhört svårt att förlåta min syster för det, redan nu efter 1½ år. Fine om man inte kan låna ut men att börja med hela den harrangen för den sakens skull är onödigt.

Det var åtminstone inte jag som snodde sina föräldrars semesterkassa på 6000 för att åka utomlands för att knarka och supa upp pengarna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I förra veckan upptäckte vi att min ena ponny var lite halt, i enbart traven. Jag försökte komma på vad som kan ha hänt, vrickning eller...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 068
Senast: Meggan
·
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
6
· Visningar
1 812
Senast: Pancakes
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska börja lr få med allt som jag känner,Får ursäkta om det blir rörigt. gör ett försök. Är en 21 årig tjej som...
Svar
14
· Visningar
2 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp