Bukefalos 28 år!

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Piek

Trådstartare
Det börjar bli dags att ta tag i livet och börja plugga, men hur sjutton vet man vad man vill göra?!

Jag har länge vart inne på lärare och är det väl fortfarande men jag vill tänka igenom mina alternativ.

I gymnasiet utbildade jag mig till frisör vilket jag jobbade med i ett par år men ryggen höll inte riktigt för det. Även om det var ett roligt jobb där jag fick vara kreativ.
Efter det har jag provat på både rastaurang och butik och det är väl inget av det som känns som nån framtidsdröm direkt.

Jag tycker om människor och djur och vill inte sitta instängd på ett kontor ensam hela dagarna utan jag behöver ett socialt jobb. Hade gärna blivit veterinär men de betygen har jag inte i närheten av.
Har tidigare vart inne på socionom och kanske jobba son kurator eller med ungdomar på ett eller annat sätt.

De senaste fyra åren har jag bott i åre och tycker mycket om allt vad den här byn har att erbjuda. Både med naturen och alla event som är titt som tätt.

Jag vill ha struktur och ordning och gärna veta att "idag har jag de här sakerna att göra". Jobbet måste vara varierande och dagarna får inte se lika ut dag efter dag.

Vården tror jag inte är min grej, sjukhus ger mig rysningar.

Mina gymnasiebetyg är tyvärr inte de bästa utan jag ligger omkring 14-15 i snitt så där begränsas ju utbudet. Högskoleprovet skulle behöva göras men det drar ju inte upp det tillräckligt för veterinär tex.

Nån som har nån idé? :)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 175
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 254
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp