Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

C

Chine

Tänkte starta min ponny i Lokal tävling för storhäst i slutet av sommaren. är för gammal att tävla ponny sedan länge. Men, vi tänkte iaf prova lokalt så får vi se sedan. Har nu varit ute och inne och rotat fram lite saker som vi kankse kan använda (eller inte:p). Vad tycker ni? vad är användbart och vad är helt uteslutet.
Till mej:
Ett par Königs Komet köpte i mitten av 90-talet, obetydligt använda, bara såpass att de är ridbara. De var stenhårda och obekväma sålänge att de mest har stått och samlat damm, men nu, nja, de är nog ridbara.
Ett par vita helskodda ridbyxor från Riders Company som jag faktiskt kom i trots att det säkert var 10-15 år sedan de inhandlades:o. Inga fläckar, satt riktigt OK.
En blå kavaj från Victor Hugo, aldrig använd, har bokstavligen samlat damm i en massa år, passade faktiskt den med.
Till hästen:
Naturligtvis min fina Dressyrsadel från Albion som sitter super på den breda ponnyryggen. Måste köpa vitt schabrak för vi har bara blå och svarta.
Ett ombyggt kandar från Hubertus som jag tagit bort extraremmen på, men tyvärr är tyglarna felbyggda så jag får antingen ha det inåtvända spännet utåt eller ha ett par tyglar med vanligt spänne. Engelsk Pullback-nosgrimma.
Ett vanligt tredelat eggbett.
Alt: Hans supersnygga Dyonträns med snabbkopplingar vid bettet (Working Collection) och slät engelsk nosgrimma, men det är väl inte så dressyrigt:confused:

Som sagt, vi ska bara starta lokalt på en liten tävling. Går något av detta fet-bort helt, eller kan vi köra på den här stassen.
Haha..känns lite som Lasse Åberg i sällskapsresorna...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

Jag ser verkligen inte något fel på din utrustning. Bara allt är helt, rent och passar så är det lugnt :)

Varför kan du inte bara vända de tyglarna med inåtvända spännen inåt? :confused:
 
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

Jag tycker att utrustningen låter utmärkt. Du behöver ju inte köpa vitt schabrak om du inte vill, funkar utmärkt med blått eller svart. Men du kanske ändå vill ha ett mer festligt uppklätt utseende :)
Tycker du skall ta Hubertustränset och strunta i att hakarna är på utsidan, så länge det inte kan fastna i något och bli farligt spelar det ju ingen roll, dessutom lär inte en människa utom du själv lägga märke till det. Vi fokuserar så ofta på smådetaljer i vår utrustning. Domarna tittar på ridningen och hur hästen går :) Så jag håller med, hel och ren är bra nog!
Lycka till!
 
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

Tack, så bra. Då kör vi på Hubertustränset och jag tror jag har hittat ett par tyglar som han kan ha till.
Vill ju gärna göra liiite festligt så då köper jag ett fint vitt schabrak och så tror jag att jag satsar på en snygg hjälm (min är verkligen inte snygg, det var den billigast jag hittade som hjälpligt passade).
 
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

Det låter riktigt bra! Ett vitt schabrak höjer helhetsintrycket, tycker allafall jag :)

Lycka till!;)
 
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

Det låter riktigt bra! Ett vitt schabrak höjer helhetsintrycket, tycker allafall jag :)

Lycka till!;)
Tack och absolut vitt schabrak. Men man får inte ha något "märke" som syns, eller hur?
 
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

Du får ha logga på schabraket, men det får inte överskrida ett x antal kvadratcentimeter (exakta siffror står i TR, kommer inte ihåg i huvudet) En liten logga som håller sig under detta mått gör inget ;) Tävlar själv med ett valigt Mias schabrak :)
 
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

Då är det nog OK med det vi hittade igår när vi "fönstershoppade" på nätet. Superfint med silvriga kanter och så lite "bling" som var i rader upp i diamantformer.
 
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

Kul att du ska tävla ponnyn som storhäst. Jag har själv en liten arabkille som jag tävlar som storhäst. vi började på lokalt och blev två i debuten på samma poäng som vinnaren :D sen gick vi uppåt i klasserna och nu tävlar vi MSV dressyr :) har ridit två msv och är nöjd med de resultaten vi har fått :) tycker att din utrustning låter utmärkt :D
 
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

Vad duktiga ni är, MSV har vi inte ens vågat drömma om. Tänkte att jag tävlar slut på lokaltävlingarna och sedan om jag ska upp i MSV så får jag väl byta häst, men kanske kan behålla honom då med. Han är verkligen en superfin häst med en gång som är långt utöver det vanliga. Dock en herre med mkt egen vilja och inte helt lättriden.
 
Sv: Vad ska jag satsa på inför tävlingsdebuten

joooodå, den dagen kommer om ni vill det! = )

När den dagen kommer så lovar jag att han ska få ett kandar från OS som jag sett och som är svindyrt, han kommer att bli sååå fin i det. Notera detta!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp