Vad ska jag skaffa för kompis?

Flavor

Trådstartare
Har tidigare haft en mängd smådjur, allt från fåglar och fiskar till senare hamster, gerbiler och möss.

Har länge varit sugen på en liten kompis igen och tog upp det med sambon nu för ett par dagar sen, fick till svar men det är väl klart du kan skaffa det om du vill! :idea:

Så nu sitter jag här och klurar på vad för liten vän jag vill ha, har som sagt haft guld hamster innan, den enda nackdelen med guld hamster som jag kan se är ju att dom ska vara själva, hade gärna velat ha djur som ändå kan bo flera ihop.
Gerbiler orkar jag ärligt talat inte med :o Dom är otroligt fina, roliga att se på osv, men upplever dom som svåra att få handtama, och dom jag hade var dessutom extremt jobbiga på natten och bet sönder allt som kom i deras väg :o

Vad har ni för förslag på smådjur som kan tänkas vilja flytta till mig?
Kanske borde säga att killen tycker råttor är äckliga, är något med svansen han inte gillar :angel:
 
Sv: Vad ska jag skaffa för kompis?

Har testat det, hans moster hade två stycken tidigare. Han tyckte dom väl var ganska mysiga, men svansen var ändå äcklig tyckte han :P

Funderar lite på dvärghamster nu, men finns ju flera raser/sorter med. Blev genast svårare detta, annars är jag ruskigt sugen på gerbiler egentligen, just för att jag tycker dom är förbaskat söta. Men stå ut med att lyssna på deras sprättande och gnagande hela nätterna gör jag inte :o
 
Sv: Vad ska jag skaffa för kompis?

Marsvin!
Finns inget sötare än att mötas av deras tjut och kuttrande när man kommer hem!
Mysiga som gillar att gosas, relativt lättskötta, kan ha hur många som helst tillsammans (typ :p)
Väldigt sociala!
 
Sv: Vad ska jag skaffa för kompis?

Marsvin kanske vore något, det ska jag helt klart kika på! Älskar med deras kuttrande och pipande, man blir så glad av att höra dom :D

Lydis: Har hört så mkt skräckhistorier om monster till chinchillor att jag nog inte vågar skaffa en, även om jag tycker dom är super mys. Har fått för mig dom är lite enmans djur med?
 
Sv: Vad ska jag skaffa för kompis?

Jag har aldrig haft chinchilla men jag tror att man ska ha två va??
 
Sv: Vad ska jag skaffa för kompis?

Marsvin är vad du söker hör jag med en gång!
Deras kvitter och kutter går inte att tycka illa om! :love:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 557
Senast: Amha
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 071
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 395
Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 694
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp