Vad ska jag välja för Bett?

Välj en annan nosgrimma, de kan trycka på tänder och andra tryckpunkter, även om det inte är ett problem idag kan det bli ett imorgon. De flesta tandläkare avråder från aachen även om du spänner löst.

Två eller tre delat är beroende på vad han gillar mest.

Du kan inte fråga någon i din närhet som har olika bett att låna ut? Av olika sorter. Raka, delade, mildare hävstänger typ kimblewick?
Baucher, Dring, fullcheek, ja testa dig fram ;)

Min gamla tant tyckte om kimblewick men inte gärna ett tränsbett, därför blev det skarpare kimblewicket mildare på henne än tränsbett för att det passade henne.
Dock får du ha känsla så att han verkligen gillar det.
 
Välj en annan nosgrimma, de kan trycka på tänder och andra tryckpunkter, även om det inte är ett problem idag kan det bli ett imorgon. De flesta tandläkare avråder från aachen även om du spänner löst.

Två eller tre delat är beroende på vad han gillar mest.

Du kan inte fråga någon i din närhet som har olika bett att låna ut? Av olika sorter. Raka, delade, mildare hävstänger typ kimblewick?
Baucher, Dring, fullcheek, ja testa dig fram ;)

Min gamla tant tyckte om kimblewick men inte gärna ett tränsbett, därför blev det skarpare kimblewicket mildare på henne än tränsbett för att det passade henne.
Dock får du ha känsla så att han verkligen gillar det.

Ja jag ska testa en man spänner nere och ser vad som blir då. Vill ju gärna ha utan nosgrimma.

De flesta i stallet har 12.5 i bettstorlek:/ och de flesta har vanliga bett jag redan testat:/

Har ju testat vanliga två och tredelade men han tycker best om det raka vi har nu.
Kan ibland omedvetet bli lite hård i vänsterhand så vill ej ha ett bett som i regel är skarpt då han är väldigt känslig i mun.
 
De hästar jag haft som varit känsliga i munnen har verkligen gillat tvådelat D-bett!D-bett inte äggbett!!

Har en som har ett rakt med rullar på, men då blir ju det också rakt:/
Min erfarenhet av 2delat är att hästarna vill gapa såfort man tar i tyglarna:/
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 231
Senast: Badger
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 043
Senast: tuaphua
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 070
Senast: Fazeem
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 291
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp