Bukefalos 28 år!

Vad ska man välja för hög rockard? Vilken av alla är något att ha?

Nea_

Trådstartare
Hej!

Jag och min arab på 150-154 cm har börjat med körning. Han är under inkörning och vi har en gammal "låg" rockard på bildäck han nu tränas med men det är ju värdelöst att inte se över hästen.

Vad rekommenderar ni för rockard eller gigg av högre modell! Finns ju många olika och en del sägs ju vara klena skitvagnar.

Jag har hemskt dålig koll men vet det finns någon globus cavaletti, oxer, tidaholm och driveoutvagn men vad är något att ha. Jag hade inte tänkte lägga ut hur mycket som helst för han har precis fått ny sadel men vill ju heller inte köpa en skitvagn som går sönder direkt.
Vi kör efter skogsvägar och på bana.

Vad är något att ha? :D
 
Sv: Vad ska man välja för hög rockard? Vilken av alla är något att ha?

Jag har fått höra att jag ska passa mig för vagnar med ekrar på hjulen, tex den billigare globusvagnen. Den duger till att dra på vägar men vill man upp i skogen och över lite rötter kanske som är på stigarna och så går de sönder lättare än en vagn med "riktiga" hjul.


Men jag kollar själv efter vagn och tycker det är rena djungeln...
 
Sv: Vad ska man välja för hög rockard? Vilken av alla är något att ha?

Jag köpte en oxer till min b-ponny. Fick göra om skaklarna då de var lite för långa för henne. Vet ändå inte om den blir på gränsen till för liten för en häst runt 154 cm. Den är väldigt stabil tycker jag, har inga ekrar till hjul.
 
Sv: Vad ska man välja för hög rockard? Vilken av alla är något att ha?

Jag vet inte om du sett bilderna på min vagn som finns i inkörningstråden? Den är förbenat trevlig, och man sitter bra. Sen är från drive-out och jag.har.känt på flera av deras vagnar och gillat dem.
 

Liknande trådar

Körning När skattepengarna kommer ska det införskaffas en ny rockard till min lilla shettisfröken. Frågan är vilken jag ska köpa? Tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 340
Senast: Mli
·
Körning Min halvblodsunghäst är inkörd och har skött sig som en riktig pärla - så han verkar tycka det är kul. Men vi har aldrig kört med vagn...
Svar
9
· Visningar
4 468
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp