Bukefalos 28 år!

vad skulle ni ge en 2-åring för föderstat med denna analys??

N

Nickan

Ts 73%
Smältbart protein 24g/kg foder
Energi 6,4 mj/kg foder
Kalcium 1,5 g/kg foder
Fosfor 1,3 g/kg foder
Magnesium 0,5 g/kg foder
Kalium 12,5 g/kg foder

-------------------------------

Råprotein 69 g/kg ts
Smältbart protein 33 g/kg ts
Energi 8,8 mj/kg ts

Hästen är en 2-årig arabtjej med MKT huvud, ganska ok i kroppen (lite bukig) tömkörs lite till och från och träningen kommer ökas såfort underlaget bättras.

äter nu
10 kg ensilage
0.5 kg havre
0,5 kg korn
0.3 kg betfor om dagen

tips utan havre? Lucern? Soja? vad kan man ge (proteinhalten är ganska låg på ensilaget vad jag förstått??)
 
I stort sett samma energi (rätt högt ligger du, 77 MJ) men upp med proteinet (du saknar idag 25%) får du om du istället ger 7 kg hösilage, 2 kg lusern och resten som du ger.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 622
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Antar att det finns massa såna här trådar, men hittar ingen som säger "såhär bör det vara". Så, har fått analyssvar på ett hö som finns...
Svar
11
· Visningar
1 908
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 388
Senast: mackan
·
Foder & Strö Nu har vi fått värdet på årets hösilage enligt nedan. Jag undrar om detta hö skulle passa att kombinera med Krafft Pluss Protein som...
2
Svar
33
· Visningar
4 881
Senast: Gavi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp