Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag gjorde en god gärning idag. :)

När jag gick förbi den grunda lilla bassängen satt en kvinna där i vattnet.
Hon såg ledsen ut och sa förtvivlat -det luktar bajs.

Så jag stannade till och frågade vänligt om hon bajsat och det hade hon. Så jag bad henne kliva upp ur vattnet och sätta sig på kanten istället. Gick till personalen och berättade och sedan tillbaka till kvinnan. Jag frågade om hon var där med någon och hon hade sin mamma med sig men visse inte var mamma var. Hon tyckte det var jobbigt att ha bajs i baddräkten men jag försäkrade henne om att det inte var någon fara och att det kan bli tokigt ibland. Vi letade reda på mamma och sedan lämnade jag dem.

Stackars människa. Hon tyckte det luktade så illa. (det tyckte jag med ;) )
 
Jobb om 20 min...

Mitt så braiga jobb som jag trivts så bra med börjar bli mindre och mindre bra... det är bara smågrejer egentligen men bägaren är halvfull för stunden...

Listan är rätt lång men en del av det kanske bara är gnällgigt från mig.
Med en sjukskriven sambo så är jag lute i beroendeställning med, vi behöver de extra pengarna som jag jobbar för samtidigt behandlar dom mig som ett dagisbarn vilket är sjukt påfrestande.

Samtidigt är det lågsäsong så inte så många har positioner öppna och jag vill helst inte jobba inom resturangbranchen så det skär ju ner jobbmöjligheterna ännu mer...
 
Särbon har just åkt hem. Haft jättemysigt med restaurangbesök och sen hemmamys.
Fick jättevacker blombukett och halsband med så fin tanke bakom. ❤️

Snart ska jag och korvdjuret sova säger hon. Hon har försökt valla in mig i sovrummet flera ggr och gav nu upp och lade sig själv. Gulle!
 
Ja eller hur? Tog en stund innan hjärnan anade oråd,hörde bryggaren men det luktade inte kaffe :confused::banghead:
Asså det misstaget har jag aaaaldrig gjort :angel:

Funderar på om jag ska ta pasta eller potatis till maten nu, levergryta hittade jag i frysen.
Ska kolla på skidorna tänkte jag men attans vad det blir knasigt med alla förflyttade tävlingar stor risk att det inte blir något sova i natt men tur att ventilationstjosan är klar så jag slipper besök iaf. kan ju gott lufsa runt med håret på ända och mörka ringar runt ögonen i ett par lagom fula men bekväma mysbyxor och någon gammal sliten kofta, katten är härdad så det är ju lugnt iaf. :o
Jag bör nog undvika speglar dock så ingen krakelerar :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat tapeter så de sprutar ur öronen! Men vill se fler, tycker det är svårt att hitta lite roliga, (färg)glada tapeter som...
Svar
15
· Visningar
758
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 080
Kultur Har en städhelg framför mig och är i akut behov av en ljudbok för motivation och sällskap. Helst engelska titlar pga Audible...
2
Svar
21
· Visningar
973
Senast: Caoimhe
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp