Bukefalos 28 år!

Vad tar upp plats i mobilen?

Åker till lokala Elon i morgon så får en säljare hjälpa mig att plocka ut en mobil. Det är ju liksom en djungel.
Det finns begagnade telefoner som bara är några månader gammla att köpa på nätet. Tex på Swappie. Med garantier osv.
Jag tänkte om du ville komma undan lite i pris och inte gillar slit och släng.

Äsch såg sen att du hade köpt :p
 
Oj det gick undan! Hoppas du blir nöjd.
Ja, jag insåg att jag behöver en ny mobil nu på en gång med detsamma. Inte min plan från början. Jag kan ju inget om mobiler egentligen så det blir nog bra med vilket som egentligen, tror jag. Valde en med väldigt mycket minne.

Fodralet jag köpte till levereras dock från ett annat ställe så jag lär få de på olika dagar. Väntar nu väldigt otåligt på leverans.
Vad blev det för något?
En Samsung Galaxy S21 5G
 
Senast ändrad:
Det finns begagnade telefoner som bara är några månader gammla att köpa på nätet. Tex på Swappie. Med garantier osv.
Jag tänkte om du ville komma undan lite i pris och inte gillar slit och släng.

Äsch såg sen att du hade köpt :p
Jag har 12 månaders garanti på den luren jag köpt nu.
 
Hur är kameran i den? Jag lägger egentligen inte jättevikt vid kameran men vore kul om den tog riktigt bra bilder.
Den är riktigt bra. Jag tror att det kan bidra till att höja lite livskvalite för dig att kunna ladda ned de appar du vill, kunna fotografera hur mycket som helst och inte oroa dig över batteriladdningen. Visst, det är ångestframkallande att nalla på sparkontot, men ibland är det bra att prioritera "just nu" också så att man har nån lust att orka med framtiden.
 
Den är riktigt bra. Jag tror att det kan bidra till att höja lite livskvalite för dig att kunna ladda ned de appar du vill, kunna fotografera hur mycket som helst och inte oroa dig över batteriladdningen. Visst, det är ångestframkallande att nalla på sparkontot, men ibland är det bra att prioritera "just nu" också så att man har nån lust att orka med framtiden.
Mobilen är en trygghetspryl. Med den kan jag påkalla hjälp vid behov eller bara ringa någon om jag behöver prata. Jag har den alltid med mig, även på toa. Det är lite nervöst de gångerna min nuvarande mobil tömt batteriet och stängt ner. Så en mobil är verkligen en "must have" i ordets rätta bemärkelse.
 
Jag är arg. Stressad till max. Den nya mobilen har kommit och det var i grevens tid. Den gamla telefonen tar inte emot laddning längre. Skulle installera bankId på nya luren. Tyvärr behövs det nu att man har ett giltigt pass för att kunna installera BankId. Körkort duger inte. Jag har inget giltigt pass. Inget Nationellt Id heller. :arghh:

Alltså, jag ooooorkar inte skaffa ett jävla pass. Det är så jävla mycket precis heeeela jävla tiden. Jobbar 25% men det känns som om jag är sysselsatt till 150%.
:arghh:
 
Jag är arg. Stressad till max. Den nya mobilen har kommit och det var i grevens tid. Den gamla telefonen tar inte emot laddning längre. Skulle installera bankId på nya luren. Tyvärr behövs det nu att man har ett giltigt pass för att kunna installera BankId. Körkort duger inte. Jag har inget giltigt pass. Inget Nationellt Id heller. :arghh:

Alltså, jag ooooorkar inte skaffa ett jävla pass. Det är så jävla mycket precis heeeela jävla tiden. Jobbar 25% men det känns som om jag är sysselsatt till 150%.
:arghh:
Äsch så besvärligt, då måste jag också skaffa ett pass :P. Hör med ditt bankkontor om det inte går att fixa på banken med vanligt körkort som id.
 
Äsch så besvärligt, då måste jag också skaffa ett pass :P. Hör med ditt bankkontor om det inte går att fixa på banken med vanligt körkort som id.
Det finns inget bankkontor här vad jag vet. I så fall är närmaste 6 mil bort.

Jag är så hysteriskt uppe i varv att jag nog exploderar snart. Måste dessutom ta mig samman för jag ska ha en arbetsintervju snart.
 
Det går alldelles utmärkt att skaffa bankID på telefonen utan pass/nationellt ID-kort. Men det behövs att du antingen går in på ditt bankkontor eller loggar in på internetbanken på din dator med dosa+sladd+kod

(sladden är krav för handelsbanken iaf)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Murphy
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Myrten
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 851
Senast: Badtz Maru
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 043
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp