Bukefalos 28 år!

Vad till dumplings?

denjagar

Trådstartare
Ska äta dumplings för första gången imorgon, men vad serverar man till förutom sås?

Känns lite lite om man bara ska äta dumplings?
Grönsallad?
Ris?

Hjälp en oinvigd dumplare :)
 
Ska du äta hemma eller på restaurang?

Dumpling kan man äta som det är rätt upp och ner eller med sidorätter, broccoli i vitlök och soja, eller varma asiatiska "kålsallader" är också gott eller varma bönsallader med chili. Gurksallad med sesam, vitlök,chili och jordnötter funkar också om ingen är allergisk.

Ett tips om du tycker om vitlök är att blanda i lite färskpressad i vinäger och sojabasen.

* kanske bra att undvika pasta/nudlar eftersom det blir deg på deg, ris funkar men något som är lite knaprigt skadar inte :up:
 
Om du gillar dumplings så är det mycket godare att göra egna, finns bra recept på nätet både på fyllning och deg men det finns även färdiga dumplingsplattor att köpa i asiatiska affärer :)
 
Stek halverade pak Choi med sesamolja, chili, ingefära, vitlök och ev lite soja.
Ångade edamameskidor är gott till också.
 

Liknande trådar

Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 573
Mat Nästa vecka kommer jag behöva äta en rejäl måltid lite snabbt på eller alldeles i närheten av centralstationen i Stockholm. Jag har...
Svar
9
· Visningar
772
Senast: zarmino
·
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
682
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 183
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp