Bukefalos 28 år!

Vad tror ni händer med PS tränsen?

Inka-90

Trådstartare
I nya TR för 2015 står det klart och tydligt att alla träns ska ha käkrem, i både hoppning och dressyr.
Det betyder ju att de populära PS tränsen inte är godkända att tävla med i varken hoppning eller dressyr.
Nu är jag nyfiken på vad ni tror händer med dem nu?
Kommer de dö ut eller kommer tillverkaren att ändra och börja tillverka dem med käkrem?
 
Det går ju att köpa till käkrem redan idag via deras hemsida, så jag tror att de kommer börja skicka med avtagbara käkremmar igen. Om jag förstått allting rätt när jag följt det hela skickade de med avtagbara käkremmar ett tag när "problemet" med TR var på tapeten första gången. Jag känner mig oerhört tveksam till att köpa träns för runt 2000:- och sen behöva köpa till en avtagbar käkrem på det för 200:-
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Jäklar, där försvann ett par av mina finträns som tävlingsalternativ. Har ett spanskt med snyggt pannband och nosgrimma som jag använt men det har ingen käkrem.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: cassiopeja
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 928
Senast: Sixten
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 523
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 603
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp