Vad tycker ni i denna fråga?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni i denna fråga?!

Har idag pratat med klassmamman och nej de skulle inte ge tillbaka något. Jag sa att vi kräver det, att vi har "rätt" till det och jag går banne mig vidare någonstans om de vägrar. Nu är det ju inga större summor det handlar om men ändå. Hon tyckte att varför ska vi ha tillbaka, vi behöver ju inte betala ikapp på nya skolan...joho sa jag det måste vi visst annars får inte vår pojk vara med på de nya aktiviteterna. Hon blev stum...Skulle iaf prata med alla i klassen igen för hon ville inte ta på sig det ansvaret själv. Fnie for me tyckte jag så nu blir det intressant att se hur lång tid det tar innan vi hör något...
Hon tyckte också att det skulle bli så svårt att räkna ut hur mkt vi skulle få tillbaka isf men varför då...bara att dela på antalet ungar...eller? hmm..jaja, bara att vänta....
 
Sv: Vad tycker ni i denna fråga?!

ulda skrev:
Jag tycker nog som de andra, att ni har rätt att ta med pengarna till nästa klass.

Å andra sidan, om nåt barn ersätter ditt barn i klassen - kan de övriga föräldrarna då kräva att den ungens föräldrar betalar in 600 kr som en klumpsumma?!? Den frågan tycker jag är lite svårare.

Det har under dessa 3 år tillkommit två barn nu under senare tiden och de har inte behövt betala ikapp. Skulle därimot inte tycka det är så där jättelustigt när jag tänkt ett tag. Har hela klassen sparat till en klassresa så behövs väl alla pengar som varje elev ska "leva" på och som denne elev kostar. Om du är med på vad jag menar :smirk:
 
Sv: Vad tycker ni i denna fråga?!

Mellan 3:an och 6:an, vår skola lades ner så sonen fick byta skola om pojken ville följa på skolresan var det bara att betala ikapp.
 
Sv: Vad tycker ni i denna fråga?!

mimmipigg skrev:
Mellan 3:an och 6:an, vår skola lades ner så sonen fick byta skola om pojken ville följa på skolresan var det bara att betala ikapp.

Oj, ja där ser man. Ja för en skolresa har man lättare att förstå men för ingenting...ja svår fråga...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 797
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp