Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni ?

Sv: Vad tycker ni ?

okej =) tack, kul att veta vad ni tycker!

jo, en till sak...
min katt har på gamla dar blivit åksjuk ;S det har han aldrig varit innan...han han bara sovit hela resan i bilen.
men nu så är det mkt värre! vad ska jag göra?
jag har hört att man kan köpa åksjuks-tabletter på apoteket, men vi har inte vågat pröva det än p.g.a att min mammas gamla katt blev också som våran katt är nu, åksjuk. hon köpte såna tabletter på apoteket men katten blev galnare än någonsin! ;S han klättrade runt som en galning och dregglade över hela bilden..
vill inte att detta ska hända våran katt som vi har nu också.

Hur åker katten i bilen? är den lös?
Vår blev betydligt lugnare i bur, gärna en som inte är så stor utan att de kan boa ihop sig därinne.
För vår katt som då vägde runt 14 kg var en kattbur i normalstorlek lagom.
 
Sv: Vad tycker ni ?

Hur åker katten i bilen? är den lös?
Vår blev betydligt lugnare i bur, gärna en som inte är så stor utan att de kan boa ihop sig därinne.
För vår katt som då vägde runt 14 kg var en kattbur i normalstorlek lagom.


Vi har försökt att ha honom i bur med där blir han galnare än någonsin. Man kan knappt få in honom i buren =/ så vi har honom löst i bilen, och det har blivit liiite bättre, men inte mkt..
 
Sv: Vad tycker ni ?

Vi har försökt att ha honom i bur med där blir han galnare än någonsin. Man kan knappt få in honom i buren =/ så vi har honom löst i bilen, och det har blivit liiite bättre, men inte mkt..

Ni gör ju givetvis som ni vill men att ha en orolig katt lös i bilen låter livsfarligt, dels för att föraren kan bli distraherad och om det skulle hända något så flyger ju katten iväg, då är det ju bättre att katten sitter i en bältad bur.
Vår katt vande sig snabbt vid buren, efter två åkturer var han lugn som en filbunke.
Han är fortfarande svår att få in i buren, man får alltid vara två och han försöker ta sig ut de första minutrarna men sedan lugnar han sig.
 
Sv: Vad tycker ni ?

Nix i sin glans dagar var han väldigt stor men han har krympt mycket sedan han fick atros så nu väger han bara 9 kg, han är en Maincoon;)

:DLäste på lite snabbt om Maincoon...verkar vara en ganska stor ras, o din ligger/låg nog i den övre kanten hihi! Hoppas inte artrosen tar alltför hårt på honom:crazy:
 
Sv: Vad tycker ni ?

Ni gör ju givetvis som ni vill men att ha en orolig katt lös i bilen låter livsfarligt, dels för att föraren kan bli distraherad och om det skulle hända något så flyger ju katten iväg, då är det ju bättre att katten sitter i en bältad bur.
Vår katt vande sig snabbt vid buren, efter två åkturer var han lugn som en filbunke.
Han är fortfarande svår att få in i buren, man får alltid vara två och han försöker ta sig ut de första minutrarna men sedan lugnar han sig.

jaaa okej. nu måste jag nog vara lite lätt blond när jag ställer denna fråga men...om katten sitter i buren och måste t.ex kissa, vad gör ni med den då? den kan väl int kissa inne i buren heller^^

eftersom vi haft honom löst i bilen så har vi haft hans kattlåda där bak i bilen på golvet, så har han gått dit själv.
 
Sv: Vad tycker ni ?

Det är olagligt att köra med katten lös i bilen, ni riskerar både kattens, era egna och andras liv. Mina katter väntar med att gå på toa tills dom kommer ut ur buren, måste eran katt kissa under den korta tiden ni har honom i buren så får han väl göra det inne i buren så får ni byta underlag sedan.
 
Sv: Vad tycker ni ?

Ni gör ju givetvis som ni vill men att ha en orolig katt lös i bilen låter livsfarligt, dels för att föraren kan bli distraherad och om det skulle hända något så flyger ju katten iväg, då är det ju bättre att katten sitter i en bältad bur.
Vår katt vande sig snabbt vid buren, efter två åkturer var han lugn som en filbunke.
Han är fortfarande svår att få in i buren, man får alltid vara två och han försöker ta sig ut de första minutrarna men sedan lugnar han sig.

:bow::bow:
Självklart måste man ha katten i bur!!
Kan ju bli livsfarligt för både katten och människorna i bilen annars. För att inte tala om att man även har ett ansvar gentemot andra bilister, cyklister, fotgängare, hundar, katter, hästar i hagar osv........
 
Sv: Vad tycker ni ?

:DLäste på lite snabbt om Maincoon...verkar vara en ganska stor ras, o din ligger/låg nog i den övre kanten hihi! Hoppas inte artrosen tar alltför hårt på honom:crazy:

Jo han är stor:love:
Nej vi upptäckte atrosen ganska omgående och han fick behandling så det blev aldrig så illa.
Han är en fin herre så han hoppar inte i onödan ändå;)
Men han tappade ju i vikt när han var sjuk och på veterinärens inrådan så har vi försökt hålla honom under 10 kg sedan och det har gått bra, det är ca 5 år sedan han fick problem och än lever han livets glada dagar fast han är 15 år nu.
 
Sv: Vad tycker ni ?

jaaa okej. nu måste jag nog vara lite lätt blond när jag ställer denna fråga men...om katten sitter i buren och måste t.ex kissa, vad gör ni med den då? den kan väl int kissa inne i buren heller^^

eftersom vi haft honom löst i bilen så har vi haft hans kattlåda där bak i bilen på golvet, så har han gått dit själv.

Hur länge åker ni?
En katt håller sig ju iallafall minst fyra timmar och längre än så brukar man väl inte åka utan att rasta!?
 
Sv: Vad tycker ni ?

Jo han är stor:love:
Nej vi upptäckte atrosen ganska omgående och han fick behandling så det blev aldrig så illa.
Han är en fin herre så han hoppar inte i onödan ändå;)
Men han tappade ju i vikt när han var sjuk och på veterinärens inrådan så har vi försökt hålla honom under 10 kg sedan och det har gått bra, det är ca 5 år sedan han fick problem och än lever han livets glada dagar fast han är 15 år nu.

Det var roligt att höra:) Låter som att det finns goda chanser till många fler glada dagar trots hans sjukdom;)
 
Sv: Vad tycker ni ?

okej. tack för hjälpen allihoppa! :D<:heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 931
Senast: cirkus
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 718
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 504
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 245
Senast: ako
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp