Vad utövar ni för hobbys?

Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Rida, fota, utforska, löpning, virka, läsa,måla, glo på skräckfilmer, gå på promenad och massa annat.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Då sätter jag mig på första bästa tåg till dig så kan jag pyssla med din lott och så lite fröer en halvtimme innan sista tåget går hemåt:D Perfekt, då har jag en hobbydag som består av mest tågresande:p:D
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Haha du är för söt. Vi letar hus så alla pengar sparas till det just nu, tror inte killen skulle bli superglad om jag gick och köpte mig en kolonilott istället, haha! ;)
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Jag betalar typ 300 spänn om året för min, hos er var det kanske lite dyrare med de 5 kr kvadraten i hyra, men tar du en liten är det fortfarande bara några hundra om året. Ve inte hur det funkar hos er kommun, men i min förening har vi massor av redskap och grejor att låna också. :) Och jag pratar alltså hyreslotter, inte köpeslotter. :)
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

En av mina största hobbys är pole dance, förut tränade jag någon timma varannan dag kanske. Nu har jag ingen stång så jag försöker motivera mig att träna styrka och flexibilitet utan och längtar till en studio.

Annars gillar jag att läsa, att teckna och måla, att vara ute i naturen (gärna en bit bort från civilisationen), älskar djur men det är snart 10 år sedan jag red. Så småningom vill jag börja rida igen men i nuläget passar det inte.

Ett växande intresse är cirkus, främst saker som luftakrobatik, extrem flexibilitet och handbalanserande, men jag har inte tillgång till någon som kan lära mig i nuläget så inget riktigt utövande än.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Hästar är min absolut största hobby, eller snarare livsstil. Har egen häst, är i stallet dagligen och rider så mycket som hästens ganska låga ålder tillåter. Förhoppningen är en häst som kan tränas och tävlas i både hoppning och dressyr i framtiden.

Min andra stora hobby är hockey, både live och via tv-soffan. Av förklarliga skäl är det en hobby som uteslutande är förlagd vintertid.

Jag gillar att fota, och ofta i kombination med hästar, och det är något jag försöker göra så ofta som möjligt. Det blir väl dock mer sommartid bara för att jag tycker hästen är snyggare i sommarpäls och att sommarmiljöer är finare än lera och gegga.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Kolonilott kan man hyra (såg så mysigt ut när jag åkte förbi din förut idag Mammas :))

Hund går att ha i lägenhet (men det finns ju en hel massa anledningae att man inte ska köpa en "bara för att", man blir ju låst tex.

Och många fina naturområden går faktiskt att ta sig till kommunalt. Engagerar man sig i tex Naturskyddsföreningen kan man möta upp andra och samåka sista biten till träffar. Friluftsfrämjandet borde väl ha liknande.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Idag har jag varit iväg hela dagen och fågelskådat! :) En relativt ny hobby för mig och det är lite beroendeframkallande att få kryssa nya arter. :D Dels har jag ett livskryss där fåglar hamnar första gången jag ser dem. Sen har jag ett årskryss där jag kryssar för fåglar jag sett i år. Tror jag är uppe i cirka 70 arter i år nu. :) Det är ju ett extremt nördigt område att ge sig in på och man kan göra det både enkelt eller avancerat. Dessutom får du motion eftersom man kan leta fåglar i många olika habitat och måste ta sig till fågeltorn eller andra fågellokaler som ibland ligger ganska off... Man får också resa, vill man komma upp i Club 300 måste man bege sig till kust, fjäll och de flesta andra miljöer vi har. Slår ett stenhårt slag för detta! :D Jag är själv novis men gick med i den lokala fågelklubben och det var jättekul att få åka ut med sådana som kan, och som snällt lånade ut sina tubkikare så jag kunde se mer än vad min handkikare räckte till!

Naturnördar överlag gör jag. På vägen hem idag stannade vi vid ett vattendrag och tittade när harren (en fisk) lekte (dvs parade sig) i ett vattendrag. :) Jag gillar naturupplevelser helt enkelt!

Påta i trädgården är en liten hobby, och just nu håller jag även på att ta upp läsningen och har Röde Orm att läsa för tillfället!
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Tränar; gym, simning, löpning, mountainbike på sommaren, rider..
Fotar, läser, planterar olika kärnor och ser om det blir planta av det.. xD
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Pole Dancing verkar sjuk roligt! Hoppas det etablerar sig någon aktör i Kalmar snart så jag kan testa på :)

mammas + jenka: Hade inte en aning om att man kan hyra, trodde endast man köpte sånadära söta stugor:p
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Men där skrev du ju nåt bra, jag skulle ju faktiskt vilja plantera lite småplantor, typ jordgubbar och sånt. Borde väl funka på en balkong?
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Tänkte skriva att jag inte har någon hobby förutom att sova :D men det är inte riktigt sant! Har en ganska nyupptäckt hobby faktiskt! Antikviteter, och då framförallt konst. Älskar att surfa runt på auktionsfirmornas hemsidor och leta och göra fynd! Fina möbler, kistor, tavlor etc. Min dröm är att nån gång i framtiden äga en riktigt dyr och fin tavla. Typ en Monet. Drömma kan man alltid göra :p

Annars har jag som mål att läsa alla böcker som räknas som klassiker. Går sådär, beror på vad man är på för humör och hur sugen man är på att läsa men en hel del böcker har jag tragglat mig igenom!

Under sommaren löser jag hur mycket korsord som helst också, men vet inte om det riktigt räknas som en hobby. Hästar håller jag också på med, men det är delvis mitt jobb så det räknas inte riktigt heller.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Har häst och hund, så mesta tiden går åt till dom, men tycker även de är roligt med olika handarbeten:)
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Jordgubbar (och mycket annat) passar utmärkt på balkong! :)
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Hästar är min stora hobby :) Ridning, avel och bara umgås med dom!

Har dock nu detta året gått en nybörjarkurs i bugg vilket var riktigt kul! Så är ute och dansar nu en del :) Till hösten får det bli en fortsättningskurs!
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Min hund, träning, kolla på sport på TV och live, läsa böcker och titta på serier. Funderar på att bli medryttare åt en pålle och att gå nån kvällskurs och lära mig ett nytt språk :)
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

* En eller ett par gånger om året försöker jag åka iväg på olika sorters motorsports-tävlingar (racing eller dragracing) och vara funktionär.
* Sedan i helgen så sitter jag med i distriktsstyrelsen för för en ungdomsorganisation som jag varit engagerad i sedan 3-4 år tillbaka.
* Mässor, marknader och loppisar. Nu börjar ju loppis-säsongen dra igång, som jag längtat! Kan även utan att skämmas säga att jag redan nu längtar efter att julmarknads-säsongen drar igång. Har redan planerat in en resa till Tyskland för julmarknaden i Lübeck :D
* Sen tar ju även hästarna sin beskärda del. Rider en gång i veckan, tränar extra, tävlar klubbtävlingar och ska göra min första lokala start i år, jobbar som vikarie och går en förberedande instruktörsutbildning.
* Jag vet inte riktigt om det ska kallas hobby, men jag älskar att titta runt på olika mäklar-sidor på stora gods och gårdar och läsa tidningar med den inriktningen/antik-inredning. En dag säger jag bara! ;)

Det här är ju bara det jag gör på fritiden, sen har man ju jobb som ska tas i hand om och i höst läggs även studier på 100% till, men jag är ju 90-talist och enligt många artiklar man läst så ska jag vara otroligt lat och bara sitta hemma så jag får väll ta och hitta på lite mer att trycka in i schemat :sneaky:;)
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Klart att det funkar att odla på balkong! Och så kan man odla i fönster också. Vi är ett par som odlar i lägenhet inne i "Dags att så"-tråden inne på Hem & Hobby ... ;)
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
414
Senast: escodobe
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 698
Senast: Badger
·
  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: Filmare UR
·
Fritid Har ni några nätverk, kanaler eller plattformar? Delar ni med er av vad ni gör? Jag har under många år famlat lite i mörker när det...
2
Svar
26
· Visningar
1 825
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp