Vad utövar ni för hobbys?

Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Har 2 hästar varav den ena tränas och tävlas sen så och gymmar och springer..
Sen sjunger jag i kör
Gillar att heminreda och "pyssla" större saker typ göra tavlor och sänggavlar
Fotografera

Sen kör jag MC, åker skidor, skoter etc på vintern (när jag är i fjällen eller alperna såklart)

och att baka! Även om det var länge sen nu när jag lever så nyttigt numera...

Sen samlar jag på adrenalinkickar och upplevelser, typ hoppa bungee och sånna saker :)

och filmer och serier, men det kanske inte är ngn hobby...
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

- Två medryttarhästar, fin hobby
- Anlägger min trädgård lite i taget och odlar mycket mat
- Inredning är superkul, har massa projekt som långsamt rullar framåt
- Älskar tv-serier och film, tittar på rätt mycket
- Tränar styrketräning
- Tycker om att laga mat och baka, älskar nya recept
- Resa, ska till Skottland om några veckor
- Älskar att läsa böcker, blir rätt mycket läsande
- Bloggar och sociala medier är kul och givande, finns så otroligt mycket som passar alla intressen
- Friluftsliv, att vara ute och vandra på leder, är ett lite halvt nyväckt intresse

Jag är ödmjuk mot mig själv i mina intressen, alla måste inte ta plats jämt utan jag varierar lite mellan dem.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Vad har ni för hobbys och hur ofta utövar ni dem?

Jag vill skaffa fler hobbys och tänkte att denna tråden kan vara lite av en inspirationskälla för att hitta nya hobbys! :)

Min sambo surnade till senast igår och sa lite småspydigt att jag borde skaffa mig en annan hobby än Facebook... :angel: :o

"Tyvärr" har han ju helt rätt, så jag hakar på lite här och vill också ha tips! Mina enda bekymmer är 1. ingen inkomst, men givetvis så skjuter sambon till om det behövs 2. körkort men ingen egen bil och bor 45 min från närmaste stad.

Har ett stort intresse för hund och planerar ny valp till hösten eller nästa vår.
Har ridit i hela mitt liv men har på senare år bara kunnat rida när det erbjudits så att säga. Skulle så väldigt gärna ta upp ridningen på allvar igen men det känns så svårt! Som 27 år gammal vill man ju inte riktigt börja på ridskola igen och de medryttarhästannonser man hittar är i stil med skogsmulletur 1 ggr/vecka för 1500 kr/månad. :meh:

Ritade mycket (och bra!) som yngre men verkar idag inte ens kunna rita en streckgubbe.

Går gärna ute i skog och mark, dock lite begränsat just nu med en liten tik som på äldre dar inte orkar så mycket längre (kan inte lämnas ensam).

Tycker det är kul med trädgård/odling men där händer det inte så mycket just nu i väntan på att det ska växa till sig i de förodlade krukorna.

Sociala medier är roligt och är väl det som tar upp mest tid även om jag mest "slösurfar" och nöter bort F5-knappen...
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

En av listorna jag tänkte försöka bocka av är "23 books you didn't read in high school but actually should" :) Just nu äger jag The Great Gatsby by F. Scott Fitzgerald och To Kill a Mockingbird by Harper Lee så jag ska försöka läsa dem snart. Har läst Lord of the Flies by William Golding och Of Mice and Men by John Steinbeck men jag måste läsa om dem för det var sjukt länge sedan jag gjorde det!
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Vi höll precis på att läsa lite klassiker i skolan som skrevs under den tiden The Great Gatsby skrevs, kan rekommendera min bok Fahrenheit 451.
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Jag började på ridskola igen för något år sen (är 26 år) och det är det bästa jag gjort! Fantastisk ridgrupp (kallas tanterna, alla är äldre än jag). Så om du har råd, börja rida på ridskola igen!
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Cool grej! Har du någon bra lista?

Det finns huuuur många listor som helst om man googlar, så jag brukar googla och sen sålla. :) Har ett word-dokument där jag skrivit upp alla klassiker jag läst, så jag ska ha koll. Annars tycker jag listan som Masqueradee föreslog är jättebra! Annars kan du ju börja med den här :p

Sen får man som sagt sålla, och se vad man är intresserad av. Vad som är en klassiker och inte är ju lite olika dessutom, men de flesta stora klassikerna känner man förmodligen igen när man "ser" dom, så där brukar jag börja. Annars är ju bibliotekarierna jättebra att fråga också! Lycka till. :D
 
Sv: Vad utövar ni för hobbys?

Springa och åka skidor (både utförs och längd)
Läsa
Lära och utveckla mig själv (jag kommer nog aldrig sluta studera helt och hållet)
Hästar med inriktning mot körning
Baka bröd
Vara ute i naturen, hitta på saker med nära och kära, har även börjar olda lite men pga av att växtzonkartan inte ens når hit så blir det mest potatis och jordgubbar. Det sistnämnda äter dock fåglarna upp för oss... Men potatisen är god:)
 
Hästar och saker som har att göra med hästar är mitt största intresse som tar upp det mesta av min tid..

Men jag tycker om att fota (har bara inte blivit så mycket den senaste tiden), läsa, se på film, vara med mina kompisar och familjen.. Tycker om att rita/teckna/klottra också, men det har jag inte gjort på så länge så jag vet inte riktigt om det räknas. Men en annan, lite speciell hobby jag syssla med är Postcrossing! Det går ut på att man skickar vykort till random personer i världen, och för varenda kort man skickar (och som kommer fram, vilket de flesta gör) så får man ett tillbaka av någon annan. Superkul, och jag har bl.a. blivit kompis med en tjej i Holland tack vare det! :)
 
Min stora hobby är min hund. Inte så stativ tränar eller tävlar, men vi åker på utflykter till nya ställen, promenerar, påtar i trädgården osv. Så han tar liksom upp större delen av mitt liv :)

Sen har jag en medryttarhäst som jag rider någon gång ibland, men jag är ändå i stallet och pysslar minst två dagar i veckan.

Utöver det löser jag mycket korsord, läser, lagar mat och bakar. Jag älskar att läsa receptböcker och tidningar med recept i, så det tar också en del tid.:)

Sen har vi ett hus som ska renoveras så jag försöker att ha det som hobby, men just nu är det förbaskat tråkigt :p
 
Ja..
Stallet 1 dag i veckan (volontärar på typ ridskola), läsa om massa samhällsfrågor (typ beroende av NY Times). Sedan typ en månad har jag börjat spela piano, och det är fantastiskt kul, också för att det är första gången på länge jag lär mig något nytt. Kanske got för dig @Emtherlia ? Jag tittat på o köpa ett digitalt piano, då kan man träna med hörlurar så att man inte stör andra.
Gymmade rätt mycket fram tills för c 2 månader, måste nog hitta en ny form av träning då jag tröttnat på gymmet.
 
Mina hundar!
Styrketränar
Baka/laga mat
Sen spenderar jag alldeles för mycket tid framför datorn. Fb, buke m.m :P
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
414
Senast: escodobe
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 694
Senast: Badger
·
  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: Filmare UR
·
Fritid Har ni några nätverk, kanaler eller plattformar? Delar ni med er av vad ni gör? Jag har under många år famlat lite i mörker när det...
2
Svar
26
· Visningar
1 822
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Semester.
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp