Vad vill jag med min ridning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit inne i en svacka ett tag nu med min ridning på Senioren. Dressyr känns tråkigt och hoppning har jag inte möjlighet till. Någon ridbana finns inte heller ute vid betet. Så det har mest blivit skogsmulleridning. Någon utveckling sker inte ö.h.t. Dessutom känner jag att ridningen tar tid från annat jag borde göra.

Men att sluta rida känns inte heller som ett alternativ. Ett tag tänkte jag att jag kanske kunde rida distans med Senioren. Haken är då att kortaste distansen är 4 mil. Hälften hade varit lagom. Sen verkar det som om antalet tävlingar är mycket begränsade och hittar man något som kanske passar, så får man åka långt.

Nu har jag inte ridit Senioren på nästan två veckor då jag varit på en semesterresa. Under den resan hälsade jag på min gamla hyresvärd och träffade då också på P som jag red då jag bodde där. Jag fick också rida en stund på P och det var så roligt.

Så jag började fundera på varför det känns oinspirerande att rida Senioren samtidigt som det var så kul att rida P. Antagligen har jag fastnat lite i hjulspåren med Senioren. Han ger ju inget gratis och är ganska fysiskt krävande att rida.

Men nu är ju läget som det är. Jag kan inte rida P och det är Senioren som jag har möjlighet att rida här. Frågan är hur jag ska kunna göra ridningen rolig igen med honom.
 

Det finns ju prova på inom distans som är 20 km. Funderar på att ställa upp med min ponnyhäst som en bra miljöträning tävlingstillfälle.
 
Kanske skulle vara kul att testa någon ny gren, till exempel Working Equitation? :)
Provade det med min ponny, både han och jag tyckte att det var jättekul! :D
 
Det finns ju prova på inom distans som är 20 km. Funderar på att ställa upp med min ponnyhäst som en bra miljöträning tävlingstillfälle.
Var hittar man sånt?

Kanske skulle vara kul att testa någon ny gren, till exempel Working Equitation? :)
Provade det med min ponny, både han och jag tyckte att det var jättekul! :D
Jag har testat det på ridskolan där jag gick för några år sedan men här ute finns det nog inte. Och skulle det göra det så gissar jag att det är samma problem med att komma till skott med det som med hoppningen, d.v.s. träningstiderna är inte kompatibla med min arbetstid. Jag kan bara träna sen kväll eller helg eftersom jag jobbar kontorstid och det funkar inte med någon av de hoppträningar som finns i närheten. Ska jag hoppträna måste jag låna en häst eftersom jag inte hinner hämta Senioren innan lektionen börjar.
 
Jag insåg precis att jag inte kollat träningstiderna på ett av stallen i närheten. Jag får göra det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ska snart åka en sväng till Stockholm igen, så då blir det några dagar utan häst. Att åka till Stockholm ger ju lite variation i...
Svar
17
· Visningar
1 970
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Just nu händer inte mycket med något, men jag fick i alla fall tillbaka min bil från verkstaden idag. Egentligen skulle jag hämtat den i...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Just nu har jag en svacka i ridningen. Det blir mest skogsmulleridning. Jag vet inte riktigt vad jag vill med min ridning just nu. Att...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag undrar det ibland. Det är ju så sjukt svårt att rida. Varför ska man ägna sig åt något som är så svårt? Det kan ju bero på att det...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp