Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

kl,

Jag gillar människonamn på djur, typ Bengan/Bengt, Britta, Kerstin, Bosse, Ulf osv :D
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

kl*

Mina bidrag är:

Atjo
Box (Xbox)
Broms
Dezvil
Drutten
Excel
Jappo
Koshmar (betyder mardröm)
Pezz
Pesto
Prosit
Ragge
Rustam
Rådman
Schnappi
Scooby
Scottie
Simex
Skype
Slash
Slime
Snooze
Squash
Stix
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Men det är ju så tråkigt? vad är "riktiga" djurnamn? Varför inte ha en hund som heter Barbro? :)
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Kl.

Mina hundar heter Hedda och Toka, aldrig hört någon som heter Toka i alla fall! Annars gillar jag Majken på en tik och Frasse på en hane.
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Kl.

Mina hundar heter Hedda och Toka, aldrig hört någon som heter Toka i alla fall! Annars gillar jag Majken på en tik och Frasse på en hane.

Jag kände en BC som hette Toka och en dvärgpudel som hette Majken. En Frasse finns nu inkom Tokafamlijen.
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Vad är vitsen med att ha en hund som heter Smilla, Karo, Fido eller vad det nu kan vara?

Alla tycker olika, jag tycker det är töntigt med namn som Rambo, Diesel, Tyson mm

Jag vill ha en mops som ska heta Sune :D
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Min yngsta heter Fridolf, men kallas även kaviar, Stig Helmer och en del mindre smickrande tillmälen;)

Har aldrig hört talas om en annan Fridolf-hund förut...

Vad lustigt! Jag hade Fridolf som namnförslag förut. Fast August passade bättre, dock var det en som hörde fel och trodde han hete Adolf och en annan gång att han hete Anus. Att folk inte rengör öronen oftare :crazy:.
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

*KL*

Jag har en Wahidah och en Minah här hemma. Rekommenderas dock inte ;)

Folk brukar inte fatta vad Wahidah heter. Hör de mig säga namnet så tror de att de hört fel eller förstår inte vad de hör, läser de namnet vågar de knappt försöka uttala det och på tex tävlingar när de ska ropa upp oss så säger de "Ninni och... eh.. en saluki!" istället för att säga hennes namn. Det har lett till att jag säger till barn och främlingar man inte kommer träffa igen att hon heter Ida, för det är den delen av namnet som de brukar hänga med på hur man uttalar det.

Minah blir bökigt om man har flera hundar. "Nu ska jag gå ut med mina hundar" och "Nu ska jag gå ut med Minah" blir lite likadant och framförallt när jag pratar hund med folk så säger jag ofta "Ja mina brukar göra si och så". Då förstår de inte om jag menar hunden Minah eller om jag menar mina hundar.

Annars har jag haft en Zala. Det uttalade jag "Säle" vilket också gjorde många förvirrade. Hade jag döpt hunden själv så hade hon fått heta något annat och det blev faktiskt rätt skönt när hon blev gammal och jag kunde kalla henne för Tanten istället ;)

Folk brukar rent generellt tycka att salukinamn är bökiga. Själv brukar jag älska dem :p Men tittar man på salukis hittar man lite udda namn iaf, för många är arabiska och liknande.

På "vanliga hundar" gillar jag faktiskt människonamn. Korta namn som mer är ett verb än ett namn gillar jag (oftast) inte, tex Hitta, Spana, Speja, Leta, Kuta osv. Det känns inte som namn för mig. Eller så har jag bara tröttnat på att alla border collies verkar heta just sådant.
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Vad är vitsen med att ha en hund som heter Smilla, Karo, Fido eller vad det nu kan vara?

Alla tycker olika, jag tycker det är töntigt med namn som Rambo, Diesel, Tyson mm

Jag vill ha en mops som ska heta Sune :D

Haha en bekant har en mops som jag faktiskt inte kommer ihåg vad den heter för den tilltalas nämligen Mopsen :D

Såna där namn som du tog som exempel måste verkligen passa som t.ex. Tyson, har träffat en sån och jävlar å det var den största leonbergare jag någonsin sett! Han var för stor för sin ras och som tur var så var han betydligt snällare än boxaren :rofl:

Min bror har en Atlas som också passar bra, en övervuxen schäferhane, alla andra vuxna schäfrar ser ut som korsningar i jämnförelse :D
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

KL

Jag blir lite förvirrad när människor har djurnamn :p Här i krokarna var det vanligt att ge sina barn namnet Nellie runt år 2000. Blev lite fnissig när stallägarens dotter berättade om sin nya kompis, som heter Smilla, och har en storasyster som heter Nellie :angel: För mig är Nellie ett djurnamn eftersom ponnyn i stallet heter så :p
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Ah - fast jag hör stött på hästar som hetat Evert, Ingemar, Elin, Ester och flera liknande. Det varierar väldigt vad folk vill kalla sina djur... I samma stall kan det stå typ en "Golden Crown Beauty" och en "Jänta".

Tycker rent generellt det är kul med lite fantasifulla namn som anspelar på djurets egenskaper, färg eller liknande. Antingen tagna från litteratur, från verklighet, eller helt påhittade. Gillar också långa namn som blir korta smeknamn sedan, typ Henrietta som blir Hetti eller Etta.

Så länge det inte är förminskande eller förlöjligande namn så tycker jag man oftast vänjer sig vid lite vad som helst ;). Men inte Dummerjöns, Slynan, eller Idioten (har stött på dem alla...)

Jag väljer själv namn som är lätta att uttala, och lätta att stava.
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Min hund heter Fiffi, eller det är iallafall hennes tilltalsnamn. Min syster har en springer spaniel som kallas Voffvoff, hon döpte han till Texas men det tyckte jag var det gräsligaste jag hört så jag totalvägrade kalla honom för det, så då blev han Voffvoff istället :P I stallet finns en jack russel som heter Niva, döpt efter de terränggående bilarna ;)
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

En arbetskamrats don heter Texas :crazy: nu väntar hon son nummer två. Jag föreslog Turbo :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp