Bukefalos 28 år!

Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

kl

Jag har en som heter Ayla men som kallas för Snigel, en som heter Nacita men som kallas för Nakki och så heter min förra hund som mamma fått ta över Nadya men kallades för Pudding. Enya hette min äldsta hund, avlivades för bara 2 veckor sedan. Enya hette egentligen Cararras Enya.

Jag har också haft Bus, Donna, Bamse, Luke och Flappi. Mamma har haft Chang, Tubbe och whitney.

Nästa hund ska jag döpa till Atreyu. :love:
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

*KL*

Min heter Driva, tycker jag är lite lustigt på en stående fågelhund :D Men en syster heter Diva men kallas något annat. Ansåg att jag inte behövde kalla min för något annat, det passar henne bra :)

Katter tycker jag överlag man vågar döpa till lite mer humoristika namn. Min syster skaffade sig en orangerandig som hon döpte till Harry, sedan skaffade jag min som var av samma färg som heter Charles Ingvar Jonsson (vi heter Jonsson i efternamn) men tilltalas Sickan :D därefter skaffade sig syster en till orangerandig kisse som fick heta Ragnar :angel:

En bekants kisse heter RasMus :p Andra charmiga namn är Månsson, Svensson, Ingemar m.fl.
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Ja katter har jag alltid haft udda namn på.
Torsten och Bosse Nilsson är min favvisar :D Nu har jag en Aura hemma :)
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

*Kl*

Mina hundar brukar alltid få lite konstiga smeknamn. Rottishanen kallades Tasse men lika ofta Bubbe. Rottistiken fick smeknamnet Bumsan. Ingen logik alls i det. Det bara växte fram. nuvarande Schäfer heter Sam men ofta blir det Spuffi. Och så lilla fluff-hunden då, Puffa Puffasson.
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

*Kl*

Mina hundar brukar alltid få lite konstiga smeknamn. Rottishanen kallades Tasse men lika ofta Bubbe. Rottistiken fick smeknamnet Bumsan. Ingen logik alls i det. Det bara växte fram. nuvarande Schäfer heter Sam men ofta blir det Spuffi. Och så lilla fluff-hunden då, Puffa Puffasson.

Folk skrattar åt mig när jag ropar SNIGEL när jag kallar in min hund... jag undrar så varför :angel: Folk kan inte heller gissa sig till hennes riktiga namn, det verkar ju rätt ologiskt att Ayla och Snigel har något sammanhang, framför allt om man ser henne... dobbis som inte är långsam.:o
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Nar jag var liten dopte jag en katt till Måns Maria Persson ... och sa vitt jag vet kande vi inte nagon som hette Persson i efternamn. Vi kande ingen Måns heller, men det var ju mindre konstigt. :p
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Gjorde praktik en gång hos en dressyrryttare, hennes katter hette K1 och K2 :D

Kände en hund en gång som hette Hassan. Lite ovanligt kanske.
Likaså Danilo.
Dino
Focus/Foqus
Assan
Indi/Indy
Aldo (ganska vanligt iof, hade en häst en gång som hette så)
Lotus
Zeus
Tor
Oden
Loke

Vill ha en hund som heter Nikon :D
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

kl*
Min hund har väl inte ett så ovanligt namn precis, hon heter Tini. Hette från början Rocksy men tycker inte alls det passade. Så numera är hon Tini:D Kallas Trolli (för hon är ett litet troll:D) eller Dahlin (Darling)

Vi har haft en del valpar vi har kommit på lite mer ovanliga namn på:
Chubaka
Bruno
Mr. Hilton
Simsa
Divi
Mahnen
Visie
Prisma
Beringo
Livaj

Tror det flesta blivit omdöpta:angel:
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Folk skrattar åt mig när jag ropar SNIGEL när jag kallar in min hund... jag undrar så varför :angel: Folk kan inte heller gissa sig till hennes riktiga namn, det verkar ju rätt ologiskt att Ayla och Snigel har något sammanhang, framför allt om man ser henne... dobbis som inte är långsam.:o

Haha, kan du inte härma Björne när du gör det. "Sniiigel!"
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Jag har i stort sätt alltid kallat mina hundar för någon förkortning eller försvenskning av kennelnamnet, kommer faktiskt inte på någon jag inte har det på, kan ju bli lite knas ibland men går att få ihop det med lite fantasi, även om det är mycket långsökt ibland då:D
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Min Västgötaspets heter Semlon. Jag tycker det är världens mest passande namn på honom! Och är på riktigt rackarhumör så heter han Semlon Utterprutt för han rör sig över stock och sten som en liten utter:D
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Jag hade en hund som hette Bengtsson, annars kan dom väl heta vadsomhelst...min lille heter Turbo, men syrrans unge kunde inte säga det så då hette han Barbro istället ...så nu heter han båda delar :D
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Morfar är nog det mest udda namnet jag hört hittills, tror hunden ifråga var något mindre mops liknande. :D
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Morfar är nog det mest udda namnet jag hört hittills, tror hunden ifråga var något mindre mops liknande. :D

Jag hade en katt som jag döpte till Mormor Katt, hon var ju mormor till min andra röda katt som jag döpte till Sotis :D
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Min morbror och moster hade en hund som hette Frågen.
Vad heter hunden?
Fråg-en

Jag var liten då så det tog ett tag innan jag fattade vitsen.
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Vet inte hurpass vanligt det är, men när jag döpte min valp för 7 år sedan blev det Karo. Det är så klassiskt att det blir lite ovanligt, eller? Folk förväntade sig en stor schäfer eller något och så kom där istället min lilla kines:love:

En del blev också lite häpna en bekant ropade på sin Skorpan och fram kommer en stor schäfer. Alla väntade sig helt klart en liten hund.
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

just nu har jag en Simon och en Lotus =)

haft en torsten, bodil, glafira, bosse o kevin bland andra.
gillar riktiga namn. men det ska ju kännas rätt för den hunden. min första valp jag fick efter min bella, hette bebisen tills hon blev 5 månader då först kom hon att bli en Bodil. fanns liksom ignet annat som passade...ibland måste man träffa hunden innan man vet vad det blir osåå=)
 
Sv: Väldigt udda/annorlunda hundnamn

Min hund heter Robin, det verkar vara ett ovanligt hundnamn eftersom nästan alla har reagerat på hans namn. Eller så ser han helt enkelt inte ut som en Robin (liten chihuahua).

Men min kompis mammas hund heter Torbjörn, hur coolt som helst!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp