Världscupen i hoppning

Jaha! Missade att hon red förbi ett hinder. Tack.

Men då blir jag besviken. Trodde de blåste av henne för dålig ridning. En stund där trodde jag domarna vaknat och tog sitt jobb på allvar för en gångs skull. :meh:

mmm. Ett annat ekipage såg ju också katastrofalt illa ut. Ryttaren la hästen fel på typ varje hinder men hästen räddade upp det. Kom inte runt felfritt men herregud så illa det såg ut. (kommer dock inte ihåg vem det var)
 
mmm. Ett annat ekipage såg ju också katastrofalt illa ut. Ryttaren la hästen fel på typ varje hinder men hästen räddade upp det. Kom inte runt felfritt men herregud så illa det såg ut. (kommer dock inte ihåg vem det var)
Kommer att tänka på Rhomberg, från Österrike. Vet inte om det var hon du tänkte på. Hon kunde inte hålla hästen i rytm ända fram till hindrena, för stark häst för ryttaren och då blev distansen fel flera gånger.
 
mmm. Ett annat ekipage såg ju också katastrofalt illa ut. Ryttaren la hästen fel på typ varje hinder men hästen räddade upp det. Kom inte runt felfritt men herregud så illa det såg ut. (kommer dock inte ihåg vem det var)

Kan ha varit det finska ekipaget, det såg inte kul ut.
 
Nu får vi väl ändå nyansera oss lite. Såg helt ok ut tills hon blev för försiktig i trekombinationen. Var väl ändå bra att hon stannade henne innan räcket då de hade kraschat annars. Sen håller jag med om att hon borde gått ut direkt efter det.

Jag tycker faktiskt inte att det såg helt ok ut fram till dess. Jag tycker att det såg ut som en ryttare som försökte rida en bana som var för svår för henne då hon inte ens kunde sitta korrekt i sadeln.
 
Nu får vi väl ändå nyansera oss lite. Såg helt ok ut tills hon blev för försiktig i trekombinationen. Var väl ändå bra att hon stannade henne innan räcket då de hade kraschat annars. Sen håller jag med om att hon borde gått ut direkt efter det.
Inte fruktansvärt, men det kändes lite för stort. Ibland måste man ju prova högre för att se vart man är någonstans, och det känns ju verkligen inte som att det inte går att komma upp på nivån framöver :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I morgon onsdag startar hästfesten Gothenburg Horse Show i Scandinavium - bland höjdpunkterna under veckan finns bland annat världscupen...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nästa helg hoppar ryttarna de första hindren på väg mot världscupfinal i Göteborg nästa år. Oslo Horse Show är som alltid premiärtävling...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nyhet.nu) Nu i helgen är det premiär för årets säsong av världscupen i hoppning. Premiären sker i samband med Helsinki International...
Svar
0
· Visningar
1 180
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp