Värma om Prestige sadel..

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

randie

Hej!
Jag behöver verkligen tips om vem som skulle kuna värma om min Prestige sadel, letat som en galning efter någon, men inte lyckats hitta någon.
Vet du någon i Bohuslän/Halland typ Pm:a mig! Eller om du vet någon överhuvudtaget så motages det med!

Sen undrar jag även om vad du har för erfarenheter av omvärmning till större bomvidd, finns det risk att bommen blir sned?
Hur går det till? Måste dom ta ut hela stoppning, bommen för att göra detta?
Jag vet inte hur mycket jag måste värma ut min sadels bom mer än att den är något för liten nu..hur löser man det?
Hur mycket tar en sadelmakare för att göra detta?

Jag vet att Kieffer även har en "sådan maskin", går det att använda den till Prestige sadlar med?!

Lite frågor som jag hoppas jag kan få svar på så fort som möjligt, vore tråkigt att behöva leta efter en ny sadel :(

//Randie
 
Sv: Värma om Prestige sadel..

Skara Hästsport kan i alla fall värma om Prestige. Men kolla med Equalityline som saluför sadlarna, de har säkert återförsäljare som du kan kontakta ang. detta.
 
Sv: Värma om Prestige sadel..

Hej!
Jag behöver verkligen tips om vem som skulle kuna värma om min Prestige sadel, letat som en galning efter någon, men inte lyckats hitta någon.
Vet du någon i Bohuslän/Halland typ Pm:a mig! Eller om du vet någon överhuvudtaget så motages det med!

Ridsportaffärerna i Kungälv resp Kungsbacka säljer Prestige. De bör kunna hjälpa dig med detta eller berätta var du kan lämna sadeln.
 
Sv: Värma om Prestige sadel..

Tack för era svar! skall höra mig för med dom och hoppas d löser sig!

Randie
 
Sv: Värma om Prestige sadel..

jag har värmt om ett par gånger på sharpman, har blivit bra, inte snett. De behöver inte ta ut stoppningen. Här kostar det 600:- men det vanligaste är tydligen runt 1500:-
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
315
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·
Utrustning Någon som vet hur mycket man egentligen kan fylla ut en för vid sadel med en mattespadd med alla ilägg i? En storlek eller mer? Är det...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: Oknytt
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 194
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp