Värmen, akvarium

MinIan

Trådstartare
Det är ju så otroligt varmt nu för tiden, och akvarievattnet blir väldigt väldigt varmt, jag brukar ha under 24grader i mitt.. 22-24.

över 24 ska förkorta neontetrornas livslängd läste jag på ett ställe.

hur gör ni med era akvarium i denna hetta?

Jag tänkte hålla det släkt under dagen nu när jag ska bort, för jag vill inte att fiskarna ska bli överhettade eller liknande.
finns det nått mer man kan göra?

på ett annat forum sa dom att dom brukar frysa petflaskor och lägga i akvariet. men amn ska ju vara riktigt noga med vad man stoppar i ett akvarium, plasten innehåller inga skadliga ämnen?
 
Sv: Värmen, akvarium

hmm... ja jag har lite samma problem men läste på någon sida att man kunde ploppa i lite isbitar... så då gjorde jag det och värmen gick ner med en/ett par grader. :D

Petflaskorna vet jag inget om men det verkar ju jättesmart om nu inte plasten är farlig då..

/mimmi
 
Sv: Värmen, akvarium

frågade om petflaskorna i ett annat forum, och dom säger att petflaskorna har fungerat bra, alltså borde dom inte innehålla massa farliga ämnen, sen vissa petflaskor har dom ju kletat lim på, så att pappen inte ska lossna.. det var ett problem jag inte visste vad jag skulle göra, för jag spolade och försökte rengöra, MEN då såg jag en flaska som hade en plastetikett istället för papper, då fanns det inge lim på, super! så nu använder jag dne dagligen i denna värme, ska skaffa 2 så jag slipper vänta på att den ska frysas helatiden.

nackdelen med isbitar är väl att om amn stoppar i dom i akvariet så smälter ju isvattnet ut i akvariet, och man ska ju vara försiktig med att inte blanda allt för mycket nytt vatten. som kanske lätt händer då det är varmt = många isbitar.

du kanske ska testa petflaskor som inte har lim på sig? om du evt vad jag menar.. är väl någon festis flaska tror jag? :confused:
 
Sv: Värmen, akvarium

smart :D jaa, det är ju jättevarm i akvariet! ska prova met PEt-flaska:p
 
Sv: Värmen, akvarium

mer-flaskorna har med plastetikett :p annars kan man ta bort limmet med aceton/nagellacksremover bara man är riktigt riktigt noga med att fa bort allt det sen..
 
Sv: Värmen, akvarium

ja, mer flaskor var det ja, som jag använder.. glömde ju bort att titta innan etiketten var borta :rofl:

det är därför jag använder dom utan lim, är så nojjig att jag inte får bort nått medel som jag använder.. så utifall så använder jag dom utan :angel:

man får springa och köpa och dricka ur flaskan :p
 

Liknande trådar

Övr. Djur Startade upp mitt 52liters som jag tänkte använda som yngelkar och karantän när det väl skulle behövas. så jag känner en person som...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: MinIan
·
I
Foder & Strö Jag kan inte fatta var min ponny får all sin energi ifrån??????? hon går på bete dygnet runt och får bara salt och mineraler utöver...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: isabelle_regina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp