jag är inte ens i sverige men den här värmeböljan verkar ju härja i många delar av europa , och det är rent vidrigt. fram till förra sommaren älskade jag att vara i solen men nu skyr jag den som pesten. jag fick också någon form av värmeslag förra helgen vilket har gjort mig ännu mer anti och jag går mest runt och känner mig äcklig, utmattad och förbannad.
 
Tycker vädret är fantastiskt!

Har tyvärr jobbat inne mellan 9-18 nästan hela sommaren, men nu blir det halvdagar sista två veckorna. Sen ska jag vara föräldraledig fram till skolstarten.

Har ingen AC i bilen men njuter ändå av att glida runt med nedkörda fönster och känna varm vind i håret.

Sitter i skuggan och ofryser medan sonen plaskar i sin pool, helt underbart!
 
Ja, gud så varmt ni har det! Hörde att rekordet för säsongen är uppnått; 33 grader varmt i nån stad i Sverige. Inte dåligt ju :up:.

Gillar man inte värme så kan ni kanske göra som alla gör här; stängda fönster och neddragna persienner (gärna mörkläggningsgardiner) hela dagarna för att hålla huset svalt . Så får vi huset att hålla sig nere på 30 grader när det är över 40 (ja, i skuggan) ute.
 
Min lägenhet i stan är hopplös nu, jag har fem stora fönster - alla i söderläge - så det går inte att få minsta lilla tvärdrag och solen gassar in hela dagarna - jag bor dessutom på nionde våningen, så solen når in länge.

Men ha mörkläggande gardiner/rullgardiner nere. Det gör stor skillnad.
 
Jag lider. Hata hata hata sommaren. Tröstar mig med att det snart är höst :love:. Inne har jag lyckas få det drägligt då jag bytt gardiner, har mörkläggande rullgardiner för alla fönster som är nere hela dagarna + fönstren stängda. Och sen öppnar jag fönstren på kvällen när det blivit svalare ute än inne och har öppet under natten. Så jag håller mig inne hela dagarna och går ut först framåt kvällen.
 
Jag älskar hösten, vintern och delvis våren.
Sommaren har jag jättesvårt för även om det såklart finns folk som menar att det inte alls är så varmt här. För mig räcker det med typ 22 grader för att jag ska bli trött, yr, bränna mig och få hopplöst ont i huvudet.

Nu när det är värre än vanligt är jag överlycklig att jag jobbar natt. Dagarna i övrigt spenderas typ i källaren med mörka rullgardinen samt fläkt oå högsta fräs.

Det värsta är att jag blir gnällig. Jag är aldrig arg i vanliga fall, men blir helt seriöst upprörd på folk som spenderar 9 månader om året med att gnälla om hur kallt det är och om hur mycket de saknar sommar och värme, för att sedan nu då KLAGA PÅ HUR VARMT DET ÄR. jag kan inte hjälpa det, men det enda jag tänker är "håll truten!! Du fick som du ville!!"...
 
Jag lider. Max 25 är mer lagom för mig. Över det så smälter jag bort och mår dåligt och orken är på noll.
Hundarna, särskilt ena, tycker också det är aningen varmt. Ja, tom katten som äääälskar sommaren tittade på mig med en min som "gå ut, nu?? vet du hur varmt det är ute matte?" på dagen idag.
 
Jag avskyr värmen. Möjligen kan jag hantera det om jag är ledig och kan välja mellan A: sitta inne i mitt underbart svala hus, B: ligga i en solstol och sisådär varannan minut spreja vatten över mig själv och C: befinna mig på en luftmadrass ute i vattnet.
Tyvärr ser väldigt få dagar ut så. I princip inga. Även om jag är ledig så måste nämligen hästarna och hunden motioneras :banghead: Och vad värre är, jag måste jobba! :eek: Iklädd mörkblå piké, mörkblå byxor med 0 andningsförmåga och svarta skor så mår jag ytterst dåligt. Dessutom är det inne i fängelset ca 28 grader varmt och absolut ingen luftgenomströmning. Då är det extra mysigt att visitera celler, stå ute på promenadgård i stekande sol, springa i trappor osv. Eller det "bästa", springa på larm och brottas eller ha övning och brottas. Det är extra gosigt att ligga fyra personer på en femte person, särskilt inne i en trång cell utan öppningsbart fönster ...
Jag avskyr att svettas i ansiktet och jag svettas trots allt av att sitta stilla. Förstå då hur jag svettas nu! :mad:

För mig är optimalt väder 15-18 grader, växlande molnighet och bris. Skulle jag få välja mellan det här vädret och vinterväder (alltså snö, minusgrader och mörker) så hade jag lätt valt vintern.

Jag är väldigt glad för att mitt hus är svalt. Särskilt sovrummet och vardagsrummet är synnerligen behagliga :love:
 
Senast ändrad:
Jag gnäller inte ett dugg över värmen trots att jag bör ha kläder på mig även i skuggan av den anledningen att min hud inte gillar solen ett dugg. Jag blir röd, fjällar, blir röd, fjällar osv. osv. även om jag mjukstartar. Kortärmat funkar hyfsat kortare stunder om jag smörjer med den solkräm som är till kossor, :o all annan solkräm mfl. solskydd är verkningslösa och så blir jag röd och fjällar igen. :banghead:
Dessutom har jag jättelätt att få solexem som kliar nåt så inih. :arghh:
 
Jag gnäller inte ett dugg över värmen trots att jag bör ha kläder på mig även i skuggan av den anledningen att min hud inte gillar solen ett dugg. Jag blir röd, fjällar, blir röd, fjällar osv. osv. även om jag mjukstartar. Kortärmat funkar hyfsat kortare stunder om jag smörjer med den solkräm som är till kossor, :o all annan solkräm mfl. solskydd är verkningslösa och så blir jag röd och fjällar igen. :banghead:
Dessutom har jag jättelätt att få solexem som kliar nåt så inih. :arghh:
Du är nog en islandshäst egentligen.

Jag har aldrig bränt mig i hela mitt liv och är född med gulbrunvit hudfärg. Så gissa hur mörk jag är nu ;) Jag ser inte vit ut längre, som jag gjorde för några veckor sedan :p

Jag är nog en korsning!:sneaky:

Du kanske vill ha lite av min förstklassiga kvalitetshud så du inte blir fjällig? Jag har...eh... gott om det att dela med mig av. :eek:
 
Jag hatar värmen, jag svettas, mår dåligt, blir orkeslös och får huvudvärk.
Jag jobbar dessutom hela sommaren och på jobbet är det olidligt, t.om på natten. Måste vara något seriöst fel på ventilationen och jag vill inte veta hur det är på avdelningarna för de stackars patienterna på sjukhuset.
 
Jag är sådär impad av värmen, men det som faktiskt är alldeles fantastiskt mysig är ju de varma kvällarna/nätterna. Jag älskar att strosa genom staden och längs med floden på kvällarna.
Desstuom, varm sommarregn kan vara det bästa någonsin :)
 
Jag är sådär impad av värmen, men det som faktiskt är alldeles fantastiskt mysig är ju de varma kvällarna/nätterna. Jag älskar att strosa genom staden och längs med floden på kvällarna.
Desstuom, varm sommarregn kan vara det bästa någonsin :)

Jag lider inte heller, håller med om regnet :). Tyvärr har vi inte fått en droppe på 1 månad, väldigt torrt
i markerna= ingen svamp :(
 
värmebölja? vart då? här på Island har det typ varit kallt och regnat hela sommaren. skitväder är det, saknar Sverige!
 
Men ha mörkläggande gardiner/rullgardiner nere. Det gör stor skillnad.

Det har jag, täta persienner. Hjälper inte mycket (eller, det kanske det gör, men i så fall vill jag inte veta hur varmt det skulle vara om de inte var nere ;)).

Inatt var jag uppe och duschade kallt klockan halv tre. Förskräckligt!
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?

Jag är 28 år och är i klimakteriet (satt i det genom medicin). Folk verkar inte förstå hur varm jag faktiskt blir emellanåt. Det är som att det kokar inom mig och tar sig uttryck i att jag blir röd om kinder och öron (nej, jag rodnar inte!) Detta året har jag köpt en fläkt som ska kyla luften den sprutar ut. Den räddar mig när det är som värst, men den har jag ju inte på jobb :( Där brukar jag badda mig själv med en handduk som är fuktig och kall. Försöker stanna inne vid min fläkt, älskar den :love:
 
Jag älskar värmen i sig men då vill jag vara vid havet.

Det är för varmt när man inte har något vatten (hav/sjö) speciellt nära, massor av djur som dricker kopiösa mängder samtidigt som man ser att de lider av värmen och dessutom måste vara ute och måla mm.
Jag kan inte sova heller. Somnar vid tre på natten och vaknar flera gånger på natt.
 
Jag är väldigt temperatrurkänslig så jag mår dåligt både när det är för kallt och för varmt. Kring 15 grader hade funkat bra för mig :D Så hösten och våren är utan tvekan mina bästa årstider (med en förkärlek för hösten). På min semester mådde jag sämre då jag var utomhus hela tiden. Blev en zombie. Trött, långsam, illamående, yr. Nu jobbar jag igen på ett stort kontor med grym AC. Så då kan jag tycka att det är lite lagom att promenera hem i hettan sen :)

Men jag googlar bilder på hösten och suckar lite drömskt då och då :angel:

tumblr_m911x9XTjn1ry6rxro1_1280.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 359
Senast: Calmiche
·
Samhälle Just nu så, med rätta, fokuserar de flesta länder akut på att stänga ner, men jag funderar mycket vad som kommer att hända efter covid...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 460
Senast: Jenka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 794
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 196
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp