Jag vet inte riktigt vad jag tycker. I dag slog tempen om inne till 32 grader, men jag har tvärdrag så gått jag kan (har katt...) och takfläkten går för fullt, håret uppsatt och klänning. Skulle vilja bada, men har ingen pool och det är för varmt att vara utomhus alls så att bege sig nån annanstans är inte att tänka på. Som om inte det räcker så har min brunn sinat lite så vi ransonerar och givetvis kan jag inte fylla badkaret med kallt vatten och plumsa ner i.
däremot kan jag faktiskt sätta mig på klinkersgolvet på toaletten och luta ryggen mot kaklet där under handfatet. Det kyler ner in kropp lite faktiskt.
Det är dock hemskt att försöka sova i den här värmen... Och jag går inte gärna klädd i klänning eller kortärmat eller korta shorts för jag tycker min kropp är så ful och att ta på mig... ja svetten rinner bara av tanken. :(

Men jag gillar ändå värmen mot huden (avskyr att sola och skulle inte göra det alls) och vinden som rör sig över nacke och ansiktet och svalkar på så sätt.

Så jag både gillar och ogillar den här värmen!
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?

Jag älskar värmen!!!! Och är skitsur just nu eftersom jag ligger hemma i sängen med feber och halsfluss.
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?

Bussarna har AC :love:
Bilen har AC :love:
Sovrummet har AC :love:

Jag rör mig nästan uteslutande mellan de tre. Mår skitdåligt när det är såhär varmt.
 
Jag njuter! Jag fryser mellan september och maj så jag lever i ett lyckorus just nu!

/Jenny - som borde ha fötts på typ Bali eller nåt.
 
Jag mår verkligt uselt när det är såhär varmt. Jag klarar inte av det. Tack och lov är det skapligt svalt på jobbet - bara runt 25.
Ute är det mellan 32 och 45 beroende på om man är i skuggan eller solen.

Kroppen värker, jag svullnar upp och jag svettas kopiöst. Huvudvärken har följt mig i snart en vecka nu. Den beror definitivt inte på att jag dricker för lite.

Ovanpå allt så tar min hjärna ledigt och jag blir fumlig, glömsk och dum. Jag begriper ingenting och kan inte ens läsa en tidningstext och förstå vad jag läser.

Seriöst - om jag mådde såhär dåligt under vintern skulle jag gå till vården och jag skulle sjukskriva mig.

Kom och skjut mig.
 
Usch, klarar inte riktigt när det är såhär varmt heller. Här inne är det 34 grader, ute "bara" 30 grader. Hunden har det svårt, hästen står och svettas och löddrade idag efter bara en skrittpromenad. Hunden vet jag inte vart jag ska göra av riktigt, varmt oavsett vart vi är, det enda stället jag står ut på är i bilen just nu, det är det svalt och skönt.

Det enda som jag tycker är bra med denna värmen är att alla ridvägar överallt är underbara just nu. Men jag längtar till kyliga klara höstdagar faktiskt.
 
Jag älskar värmen och det enda trista är att jag inte har semester så jag kan vara ute i solen hela dagarna. Men åker mycket och badar på kvällarna det är underbart. Imorgon kväll har jag ett svettigt dressyrpass för instruktör att se fram emot men jag lider aldrig av värmen så det ska bli trevligt. Hade önskat det här vädret året runt så jag bor i fel land helt klart. Det enda dåliga är att jag glömmer bort att dricka tillräckligt med vätska för jag tycker inte jag behöver det och känner knappt att jag svettas så det kan ställa till lite problem ibland.
 
Jag avskyr värmen! (Kan stå ut med upp till typ 25 grader om det fläktar lite och jag sitter still med ett korsord, typ.) Är riktigt glad över att jag jobbar hela sommaren, det är nästintill kallt på kontoret, max 20 grader.

Tyvärr har de hastiga värmeväxlingarna (kallt på morgonen, varm när jag kommer till bussen, kallt på bussen, varmt att vänta på nästa, kallt på nästa, varmt på promenaden till jobbet, kallt inne...) gett mig en lite tråkig sommarförkylning.

Min lägenhet i stan är hopplös nu, jag har fem stora fönster - alla i söderläge - så det går inte att få minsta lilla tvärdrag och solen gassar in hela dagarna - jag bor dessutom på nionde våningen, så solen når in länge.

Praktiskt nog är mina föräldrar bortresta till slutet på augusti, så jag har intagit deras hus där jag kan ha öppet ordentligt och lite mer plats att röra mig på. Det är en ynnest.
 
Käkar antibiotika och får inte va i solen (kommer bli fläckig/ful då sa läkaren) så är mest inomhus hela dagarna. Fram tills typ 19, då åker jag till stallet och så är jag uppe till 03 istället så jag ska kunna träna (dvs promenera ;p) lite också. Meeen bara kuren är slut ska jag pressa! Sen när jag börjar jobba är det inte kul, uniform + kängor blir varmt, även fast jag använder sommaruniformen.
 
Det är lite hatkärlek här. Jag gillar värmen men inte när det bara steker! Då kan jag inte tänka, inte stå upp och blir irriterad:p

Men jag gillar inte kyla heller så något mellanting blir bra tack!
 
Jag mår verkligt uselt när det är såhär varmt. Jag klarar inte av det.

Kroppen värker, jag svullnar upp och jag svettas kopiöst. Huvudvärken har följt mig i snart en vecka nu. Den beror definitivt inte på att jag dricker för lite.

Ovanpå allt så tar min hjärna ledigt och jag blir fumlig, glömsk och dum. Jag begriper ingenting och kan inte ens läsa en tidningstext och förstå vad jag läser.

Seriöst - om jag mådde såhär dåligt under vintern skulle jag gå till vården och jag skulle sjukskriva mig.

Kom och skjut mig.

Ungefär såhär känner/mår jag också. Att det dessutom är varmt på nätterna gör att det blir tokigt svårt att sova, vilket i sin tur inte hjälper mig på dagtid.

Den enda räddningen är att jag älskar att bada och utan typ dagliga dopp så hade jag varit helt förstörd. Den svalkan det ger att bada, brukar innebära att huvudvärk håller sig på en skaplig nivå och att jag funderar hyfsat en stund. Så hade jag kunnat hade jag legat i vattnet, i skuggan, hela dagarna och typ inte gått upp förrän i skymmningen men tyvärr fungerar det inte riktigt.
 
Har kallt på jobbet, kanske 18, så därinne är det långbyxor och långärmat som gäller - jag älskar det och ogillar värmen, håller mig inne mest hela tiden.
 
Ungefär såhär känner/mår jag också. Att det dessutom är varmt på nätterna gör att det blir tokigt svårt att sova, vilket i sin tur inte hjälper mig på dagtid.

Den enda räddningen är att jag älskar att bada och utan typ dagliga dopp så hade jag varit helt förstörd. Den svalkan det ger att bada, brukar innebära att huvudvärk håller sig på en skaplig nivå och att jag funderar hyfsat en stund. Så hade jag kunnat hade jag legat i vattnet, i skuggan, hela dagarna och typ inte gått upp förrän i skymmningen men tyvärr fungerar det inte riktigt.
Nu lyckas jag sova ganska bra trots nattskift iom att jag helt enkelt ställer upp dörren när jag kommer hem så jag får korsdrag i huset, men tidigare år har det varit höjden av lycka att klämma på mig en badring under bysten och sen solglasögon på och sova i poolen. Armar och byst har låst mig så jag inte kan halka igenom, när jag sen vaknar av att jag fryser har det varit dags att gå in och sova när solen inte längre legat på sovrummet. :cool:
 
Jag jobbar hela sommaren och blir lite distraherad av solen och värmen... som jag inte får lov att vara ute i på dagarna.

Men generellt är det skönt med solen, tempen får gärna ligga runt tjugo för min personliga del, men 25 är inte dåligt de heller. Mycket hellre detta väder, än den gräsliga kolsvärtan och det underkylda regnet i november.

Det enda negativa är att jag inte kan sova när det är såhär varmt. Jag skulle behöva en AC hemma för att inte bli alldeles övertrött efter en period.

Djuren ligger och flämtar i skuggan. Hunden får bada så ofta det finns möjlighet.
 
Jag tycker det är helt okej med värmen. Här uppe i norr är vi inne på 19:e dagen med värme så vi har anpassat oss. Det enda är väl att mitt kontor blir äckligt kvavt och det går inte att andas därinne trots vidöppna fönster och markis...

Min hund får promenera morgon och kväll och rastas bara dagtid. Katten ligger ute hela dygn och jäser i värmen. Han verkar njuta :p
Vi njuter med andra ord, hela gänget :)
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 357
Senast: Calmiche
·
Samhälle Just nu så, med rätta, fokuserar de flesta länder akut på att stänga ner, men jag funderar mycket vad som kommer att hända efter covid...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 460
Senast: Jenka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 794
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 196
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp