Värmetäcke till blöt hund

Tycker du att den kyler? :confused:
Ladda brukar ånga när hon har den på, även om hon ligger i en kall bil.. Märkligt!

Ja, här på skaraborgsslätten med isande vindar känns det varken gör från eller till med västen.. Ska se till att komplettera med ett täcke. Men jag använder den ändå för en svart hund i mörkt vatten är svår att se!
 
Nu är täckena här och har utvärderats av oss :-)

Det blev ett ulltäcke i färgen lime och ett softshelltäcke med grönt kantband i stl 50 cm.

Både jag och hunden är mycket nöjda med dem och han har haft dem både var för sig och även tillsammans under några dagar. De är lätta, har god passform och han kan röra sig obehindrat utan att de glider snett. Sitter lika bra på oavsett om han har halsband eller sin sele.

I dagens jäkla intensiva snöblandade regn med blåst, så var han mjuk/vig i kroppen hela tiden och skönt torr under softshelltäcket under hela tre timmars promenaden, som även inkluderade en 20 minuters fikapaus.

Absolut värt pengarna för en friskare, torrare och lyckligare hund!

/ kayoba
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 510
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
10 319
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 540
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp