Värsta influensan?

Energi

Trådstartare
Ugh, jag är inne på dag 8 med feber. Så trött, illamående och ont i kroppen nu att jag unnade mig en stilla, filmisk gråtstund idag. Förutom det så blöder jag något överdjävligt efter en spiralinsättning i måndags förra veckan. Och så hamnar jag såklart efter med jättemycket tungt plugg medan hem och barn förfaller.

Berätta om er värsta influensa, förkylning eller annan misärig sjukdom, så känner jag mig kanske mindre ensam!
 
Gick med en bakteriell lunginflammation större delen av förra vintern, sökte vård flera gånger och fick -trots upphostande av massor med slem, totaltäta bihålor och feber som kom och gick blött bubblande och knastrsnde i lungorna- höra att det vara bara astman 🤷‍♀️

Fram tills jag fick åka in akut då, pga att jag hostade upp decilitervis med slem så frenetiskt att jag knappt hann med att andas.

Prov togs på slemmet, baskilusk hittades och det behövdes dubbelkur med antibiotika innan eländet var utrotat.

Inte en upplevelse jag rekommenderar någon 😅
 
Gick med en bakteriell lunginflammation större delen av förra vintern, sökte vård flera gånger och fick -trots upphostande av massor med slem, totaltäta bihålor och feber som kom och gick blött bubblande och knastrsnde i lungorna- höra att det vara bara astman 🤷‍♀️

Fram tills jag fick åka in akut då, pga att jag hostade upp decilitervis med slem så frenetiskt att jag knappt hann med att andas.

Prov togs på slemmet, baskilusk hittades och det behövdes dubbelkur med antibiotika innan eländet var utrotat.

Inte en upplevelse jag rekommenderar någon 😅
Men fy, låter genomvidrigt!

Jag fick också åka in akut igår, har tydligen både uvi och lunginflammation. "Men varför har du inte kommit tidigare!?". Ja... kolla min journal så ser du att jag ringt upprepade gånger men blivit nekad vård med olika varianter av "alla är sjuka nu/det är jobbigt att ha feber/man kan inte göra något åt en förkylning".
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 870
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp