Bukefalos 28 år!

Vätska i handbagage vid flygresa?

Går bra med vanliga fryspåsar också, behöver inte alls vara ziplock eller nån speciell påse alls, huvudsaken det är genomskinligt. Och så köp reseflaskor på apoteket o fyll i dina egna schampon. Jag brukar passa på att ta hem småflaskor man får på hotell och ha med som reseschampon, men jag har inga allergier.

Är du säker? Enligt transportstyrelsen ska påsen vara återförslutningsbar, det tolkar jag som att vanlig plastpåse inte är okej, men jag kan såklart ha fel.
 
Är du säker? Enligt transportstyrelsen ska påsen vara återförslutningsbar, det tolkar jag som att vanlig plastpåse inte är okej, men jag kan såklart ha fel.

Ingen har nånsin påpekat mina vanliga påsar. Brukar ha sån där plastklämma på dem. Fattar verkligen inte vad skillnaden är rent praktiskt, de läcker ju inte igenom om det nu är poängen. Samt är lättöppnade om de vill kolla i dem.
Jag har en liten handkrämstub som jag ibland glömt att paketera och tar då upp den enbart o lägger i plastlådan - ingen har sagt nåt. Har flugit regelbundet med SAS och Norwegian inrikes i ett par år.
 
Nu vet jag inte vilket slags schampo och balsam du tänker på, men du kan köpa det mesta inne på Taxfree-shoppen sedan du passerat sista kontrollen. Det du köper därinne får du ta med dig på planet, även lite större flaskor. (Fast om du behöver produkter som kanske inte finns ens där inne är det ju dumt att chansa.)
 
Ingen har nånsin påpekat mina vanliga påsar.
Några gånger i Madrid har de slängt mina vanliga påsar och lagt sakerna i en korrekt ziplockpåse istället. Nemas problemas.

Men @emma74 grotta inte ned dig i alla diskussioner här i tråden om påsar och sånt, folk får det lätt att låta så otroligt mycket svårare än det är. Det löser sig liksom. Ha med schampo etc i korrekt storlek, lägg det i en påse så att det är lätt att hitta i väskan och så fiskar du upp den bara. Det är ingen stor grej.
 
Några gånger i Madrid har de slängt mina vanliga påsar och lagt sakerna i en korrekt ziplockpåse istället. Nemas problemas.

Men @emma74 grotta inte ned dig i alla diskussioner här i tråden om påsar och sånt, folk får det lätt att låta så otroligt mycket svårare än det är. Det löser sig liksom. Ha med schampo etc i korrekt storlek, lägg det i en påse så att det är lätt att hitta i väskan och så fiskar du upp den bara. Det är ingen stor grej.

Precis. Det är ingen big deal. I värsta fall får de väl byta påse då. Med tanke på hur mkt jag flugit hade det visat sig om det varit en katastrof att packa som jag gjort ;) Kanske är de kinkigare i utrikes, men då jag flög till GBR via Norge förra veckan var det inga bekymmer heller.
 
Undvik att ta med dig knark, vapen och utrotningshotade djur så är det nog lugnt! :D

Jag har ofta vätskor i en vanlig plastpåse och det har inte varit några problem. Då har jag rest till många olika länder. Vissa gånger har jag inte ens plockat upp vätskorna och det har inte heller varit några problem. Se bara till att förpackningarna är 100 ml eller under det så är det helt lugnt
 
Kanske är de kinkigare i utrikes, men då jag flög till GBR via Norge förra veckan var det inga bekymmer heller.
Det är alltså på flygplatsen i Madrid som de gjort så, på Arlanda hade det aldrig hänt. Grejen är den att på alla flygplatser gör man lite olika och det jag tycker ofta händer på Buke är att det blir sånt fokus på pyttedetaljer. Så det enda jag vill säga är att det är lugnt och man kan utan tvekan reda ut situationen när man står där :).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp