Bukefalos 28 år!

Vågar man...??

Lill76

Trådstartare
Jag har alltid drömt om att jobba med något jag verkligen brinner för, men är lite feg o trygghetsberoende så jag har aldrig vågat satsa. Utbildade mig till hästmassör för ett antal år sen, men inte jobbat aktivt med det. Har alltid haft fasta anställningar som kontorsråtta o det står mig upp i halsen. Senaste året har jag verkligen mått kasst av mitt jobb o många gånger har jag tänkt att säga upp mig eftersom jag mår så dåligt, men inte vågat. Nu har jag fått ett "erbjudande" som jag inte vet om jag vågar nappa på....
En travtränare, som jag inackorderar mina hästar hos o hjälper en del, vill utöka sin verksamhet o vill ha min hjälp. Det är ju så spännande, men helt ovisst när man tänker på ekonomi.... En tuff början innan det rullar på kan jag tänka mig... Ena delen av mig säger SATSA! medan andra delen bromsar som fan o säger NEJ NEJ....så gör man inte!
 
Har du genomlyst den ekonomiska aspekten? Funderat på om du kan göra det på deltid, och ta ett halvtidsjobb vid sidan för att starta upp långsamt?

I början är ju allt bräckligt, innan man byggt upp kundkretsen och ser hur hållbar affärsidéen verkligen är.
 
@Lill76
Har du kollat med din nuvarande arbetsgivare om du kan ta tjänstledigt några månader (kanske på deltid)? Isf kan du ju känna dig för och kanske få en liten känsla för hur framtiden kan bli arbetsmässigt och ekonomiskt.
 
Jag har inte gått igenom allt ännu, men precis som du säger hade jag tyckt det var tryggt med ett deltidsjobb upptill, så man vet att man har en del fast inkomst iallafall. Tyvärr har jag ingen möjlighet att gå ner i tid på mitt nuvarnade jobb, då dom är stenhårda på att jag måste jobba heltid. Har sökt en del deltidsjobb men inte fått napp ännu.. Det kräver mycket funderande innan jag är framme vid beslut.. :confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 824
Senast: Lhas
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 997
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 957
Senast: Görel
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp