Val av hästtransport

NorrbottensOdlaren

Trådstartare
Hej,

Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja.
Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar jag tips och erfarenheter.

Släpet jag söker ska ha fronturlastning, vill även säkerhetsbom/panikbom fram och bak, som går att fälla ner om hästen hoppar över. Jag vill också ha en bom som går att fälla uppåt ifall hästen går under bommen i en paniksituation. Finns denna lösning hos någon av tillverkarna eller kan man specialbeställa av tillverkaren?

Vill gärna ha en flyttbar mellanvägg, inte bara att kunna flytta den baktill utan bredda hela vägen vid behov.

Transporten ska vara rymlig för hästen, gärna bra med utrymme framtill för människan att hantera hästen. Mindre sadelkammare är också ett plus men inget måste, som jag förstått det så är det väldigt få tillverkare som erbjuder kombinationen fronturlastning samt sadelkammare.

Jag söker nu främst tips så alla prisklasser är aktuella.
 
Jag gillar min fautras provan.
Hänger sig hästen på bommen knäcker fästet (går att montera nytt). Lätt att öppna bommen också med en hand.
Det är lätt att ta ur inredningen, så brukar åka 1 häst utan mellanvägg.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 488
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har haft uppehåll från hästeriet en tid men har nu köpt häst igen. Nu är det dags att kika på lämplig hästtransport till oss...
2
Svar
20
· Visningar
2 406
Senast: ako
·
Utrustning Jag har försökt leta runt bland olika trådar för att få svar på mina funderingar och försöka bli klok på om jag kommer överleva med att...
Svar
2
· Visningar
1 330
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 447
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp