Bukefalos 28 år!

Val av hingst

Sv: Val av hingst

Rätt uppfattat Cyllene!

Om hingsten är godkänd i KWPN får hästen "gröna" holländska papper och hamnar (har frågat) i RP avdelningen av stamboken.
 
Sv: Val av hingst

Har du kollat in Zuidenwind 1187 på Gränsbos hemsida?

En riktig snygging tycker jag ;)
 
Sv: Val av hingst

jo, jag har kollat på Zuidenwind, men han har lite för korta framben, min har redan så korta framben så det är inget som hingsten får ha, annars är han ganska läcker.
 
Sv: Val av hingst

Hej

Borde du inte söka någon som är "perfekt" på de ställen där ditt sto brister? Ex, vad hjälper det om du väljer en hingst med kort rygg till långryggat sto? Ingen som helst säkerhet för att det blir lagom. Kan lika gärna bli antingen kort eller lång.

Bara lite tankar jag fått, eller lärt av mitt eget uppfödande.
 
Sv: Val av hingst

Mycket god anmärkning, det ska jag tänka på! Har du något förslag på hingst av mycket god typ som du tror skulle passa?
 
Sv: Val av hingst

När jag läste din tråd tänktr jag direkt på Quaterback, men även rubinrot o rubingnong (vet dock hur deras ryggar e bedömda), tills sist annasr föreslår jag saigon eller hohenstaufen o don fredrico.:rofl:
 
Sv: Val av hingst

Jag har kollat mycket på Quaterback, tycker han är synnerligen tjusig och har själv alltid varit förtjust i Don Fredrico. Men ingen av dem, eller någon av de andra hingstarna du nämner är godkända av KWPN.
 
Sv: Val av hingst

hmm...som sagt inte så insatt i dressyraveln men e inte Jazz o Krack C Kwpn-hingstar?
O förresten Flemming?
 
Sv: Val av hingst

Jag har ingen som helst aning om vilka som är godkända. Bara lite sunt förnuft att förmedla. Valet är ju ditt eget! Till sist är det ju ändå du själv som står med prislappen och skall betala.

Återigen, höga knän paras med långt steg. Vad säger att det blir en avkomma med både knän och steglängd?
 
Sv: Val av hingst

Jag har ingen som helst aning om vilka som är godkända. Bara lite sunt förnuft att förmedla. Valet är ju ditt eget! Till sist är det ju ändå du själv som står med prislappen och skall betala.

Återigen, höga knän paras med långt steg. Vad säger att det blir en avkomma med både knän och steglängd?

Det är ju så man gör när man avlar :confused:
 
Sv: Val av hingst

Jag ställer kig också frågande, precis som Miss Fideli, man avlar väl genom att kompletara individerna för att de ska bli så bra som möjligt? För mig vode det idealt att korsa längd i steget med höga knän, båda är ju bra, blir det mer av det ena eller andra spelar ingen roll, men bäst vore det med lika mycket av varje. Likadant med ryggen, kan svårligen tänka mig att avkomman får längre rygg om pappan är kort i ryggen, chansen minskar väl också att den får lika lång rygg som stoet om hingsten har kort rygg. eller har jag fått det där med genetik om bakfoten?
 

Liknande trådar

Avel Funderar på att ev betäcka mitt arabsto nästa säsong. Hon har tidigare varit verksam inom arabaveln innan jag köpte henne. Jag är nu ute...
Svar
7
· Visningar
1 732
Senast: dobbis
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 258
Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto och funderar på hingst.... Stoet är 148 cm, har bra överlinje, mycket bra kors, länd, lår, bra ben och...
2
Svar
34
· Visningar
4 248
Senast: sorbifolia
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 563
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp