Bukefalos 28 år!

Val av skor?

L

linabergmer

Min häst går nu barfota för att hon har gått med föl, men jag ska nu sko henne, hon verkar inte ha ont i fötterna när hon går barfota, men framfötterna börjar gå sönder lite, så framskor måste jag ha, men tror ni att hon kan gå utan skor på bak hovarna? Om inte, varför?
 
Oftas är det inget problem att låta dom vara oskodda bak. Det är ju trots allt fram som belastas mest. Men om hästen klarar av barfotagång tycker jag du ska fortsätta med detta. Du får raspa och runda av kanterna lite oftare så dom ej flisas sönder. Det är så man gör när hästen ej har skor.
 
Oki, tack, jag ska samtala med mi hovis så får vi se vad han säger!
 

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 658
Senast: Morces
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: Miingla
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
417
Senast: jemeni
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 262
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp