Bukefalos 28 år!

Val av skor?

L

linabergmer

Min häst går nu barfota för att hon har gått med föl, men jag ska nu sko henne, hon verkar inte ha ont i fötterna när hon går barfota, men framfötterna börjar gå sönder lite, så framskor måste jag ha, men tror ni att hon kan gå utan skor på bak hovarna? Om inte, varför?
 
Oftas är det inget problem att låta dom vara oskodda bak. Det är ju trots allt fram som belastas mest. Men om hästen klarar av barfotagång tycker jag du ska fortsätta med detta. Du får raspa och runda av kanterna lite oftare så dom ej flisas sönder. Det är så man gör när hästen ej har skor.
 
Oki, tack, jag ska samtala med mi hovis så får vi se vad han säger!
 

Liknande trådar

Hästvård Häst som gått igenom besiktning UA, ung välstammad. Högt blod, pigg, sportig mycket rörelse och bakben. Enligt veterinär skjuter den in...
Svar
6
· Visningar
1 463
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 543
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 198
Senast: super
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 986
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp