Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Valår.
Dom politiska partierna börjar redan spotta upp sig för den stora pajkastningen, förlåt, valrörelsen heter det visst.
För varje valrörelse som gått tidigare så upplever jag att smutskastningen av motståndarna får ta en allt större plats.
Som om vi väljare är idioter som bara är ute efter att se en catfight, med popcornpåsarna i högsta hugg.

Debatter handlar inte längre om vad varje parti lovar, utan om vad deras motståndare är dåliga på.
(I och för sig kanske för att folk blev trötta på att löftena ändå visade sig vara tomt prat?...)

Jag tycker att det luktar tillrättalagt. Som om någon trendguru talat om för nickedockorna, förlåt, dom politiska företrädarna menar jag, att det är såhär man gör nu för tiden. Att det är smutskastning och kontroverser som folk vill se. Inte fakta, inte information, inte upplysning, inte logik, inte saklig diskussion.
Även valrörelsen har tvingats in i fållan av intelligensförolämpande befolkningsfördumning, typ skvallerpress, dokusåpor och dålig journalistik, där människor förväntas sitta som fågelungar med gapande mun och bara tacksamt ta emot den intelligensbefriade soppa man matas med, utan att tänka själv.
För Gud förbjude om man skulle vilja bli behandlad som en tänkande varelse. Då har man kommit till fel planet...

Jag vill inte ha det såhär. Jag vill inte bli idiotförklarad. Jag vill inte köpa fördumningssamhället. Jag skulle vilja bli behandlad som om jag förväntades kunna tänka själv. Jag skulle vilja kunna jämföra partierna utifrån deras egna åsikter och prioriteringar av viktiga frågor, inte utifrån vad dom tycker att sina motståndare är sämst på.

Tack.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp