Bukefalos 28 Ă„r!

đŸ„‚ VALBORG đŸŸ

SvÀrmor och sambons bror kommer hit. Vi ska Àta rÄraka med löjrom, rökt röding och sparris och dricka bubbel samtidigt och vi titta pÄ ungdomarna som alltid vÀlla ner förbi huset mot vattnet varje valborg. Ibland vallar polisen tillbaka dem frÄn vattnet.
 
Jag ska njuta av att vara ledig och tÀnker inte lyfta ett finger mer Àn absolut nödvÀndigt. Ska bli varmt och soligt sÄ det kan hÀnda att dynorna till balkongen kommer fram och sÄ kanske det kan bli lite grillande.
 
Jobbar som vanligt, sen jobbar jag första maj sÄ tar jag ledigt pÄ fredagen istÀllet. FÄr ut mer av en lÄnghelg.

Tydligen ska majbrassan vara i nÀrheten av dÀr jag bor sÄ kommer nog höra en del.
 
Gör nog inget pÄ Valborg, brukar inte vara nÄgon sÀrskild dag.
DÀremot ska jag nog vara med pÄ ridskolans 1a maj-ritt :)
 
Det var ju bra att skolverket la ett nationellt prov pÄ sista april. Det skulle ju skyla av fylleriet en del
 
SvÀrmor och sambons bror kommer hit. Vi ska Àta rÄraka med löjrom, rökt röding och sparris och dricka bubbel samtidigt och vi titta pÄ ungdomarna som alltid vÀlla ner förbi huset mot vattnet varje valborg. Ibland vallar polisen tillbaka dem frÄn vattnet.

Men jösses, hur skriver jag. Tant behöver glasögon.
 
Rödingen inköpt. Myltan med citron och rosmarin ihoprörd och rÀdisorna Àr picklade. Och solen skiner!
IMG_2056.jpeg
 
Ligger i sÀngen och hör musiken frÄn stan, idag Àr det kvalborg och festen har varit i full gÄng nÄgra timmar.
 
Jag arbetar tyvĂ€rr till 21 sĂ„ blir inget firande för mig. Älskade valborg innan - förmodligen för att jag Ă€r lundensare :D
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp